Jump to content

Diskussioner runt en lägereld!

Recommended Posts

Har aldrig och kommer aldrig att sitta runt en lägereld med obildade, okunniga korkskallar. (Uppenbara troll kan man välja bort i det verkliga livet.) Däremot med människor med andra insikter och åsikter än vad jag har... det är det som skapar diskussioner. Intressanta diskussioner som man kan ta lärdom av!

Människor som sprider uppenbara lögner och konspirationsteorier diskvalificerar sig själva!

Jorden ÄR rund. Vill någon tro något annat så skiter jag högaktningsfullt i det. Precis lika ointresserad är jag av att diskutera ämnet, även om min syn på vårt klots form riskerar att ge mig en PK-stämpel... 

Hur mycket trollande accepteras runt lägerelden som edgeflyfishing tillhandahåller?

Jag packar snart ihop mina grejor och drar vidare!

Mvh / Martin

• Like 3
  • Thanks 2

Jag håller med om det här @Martinrutger. Det här är i praktiken en planket lightarea i dagsläget. Och Edge är i första hand en flugfiskesida och det är den bilden som ska synas utåt. Att vi sen snackar allt möjligt inne i forumet är en helt annan sak.

Jag flyttar den här arean till vår medlemsarea som heter planket. Där kan endast presenterade medlemmar läsa och skriva. Man får automatiskt tillgång till planket om man har fyra eller 5 stjärnor (är presenterad i medlemsarean).

Jag tror vi börjar så... Ev kan vi låsa upp planektaccessen så den går att komma åt för vem som helst men jag vet inte om det tillför något?

• Like 1

Jag håller på och tittar på det här nu och jag har inte slagit ihop dem än, jag tvekade lite nämligen. Arean ligger just nu som öppen i medlemsarean. Men i praktiken har den här arean samma funktion som planket haft traditionellt så ja tror rätt modell är att köra in den i den arean.

Frågan som uppstår är däremot om planket ska vara låst till endast presenterade medlemmar framledes? den arean har ju inte samma funktion som den en gång hade och lägereldenarean har tagit över trafiken på planket... Eller så låter vi arean va men jag dödar den på förstasidesscriptet. Jag tror vi börjar där...

• Like 1
1 minute ago, Jonas said:

Jag håller på och tittar på det här nu och jag har inte slagit ihop dem än, jag tvekade lite nämligen. Arean ligger just nu som öppen i medlemsarean. Men i praktiken har den här arean samma funktion som planket haft traditionellt så ja tror rätt modell är att köra in den i den arean.

Frågan som uppstår är däremot om planket ska vara låst till endast presenterade medlemmar framledes? den arean har ju inte samma funktion som den en gång hade och lägereldenarean har tagit över trafiken på planket... Eller så låter vi arean va men jag dödar den på förstasidesscriptet. Jag tror vi börjar där...

Låter som en vettig lösning att testa Jonas!

• Like 1
15 hours ago Matte sa:

Låter som en vettig lösning att testa Jonas!

Nu har jag tagit bort area 305 (Runt lägerelden) och area 166 (Media - icke fiskerelaterat) från scriptet på förstasidan. Jag tror vi börjar där. Känner vi att det behövs mer så tar vi det löpande.

Det är inte värt att folk lämnar communityn över lite pajkastning även om det är löjligt att bli så kränkt.

Jag har inte skrivit något om flat earth eller hittepå tokigheter men jag tror att jag är en av dom som gjort Martin upprörd och jag tar nu bort några inlägg som kan provocera känsliga. Dom förstör visst mer än dom tillför för dom flesta i safe zonen.