Hoppa till innehåll

Guidelines vadare


Ola Mörrum

Recommended Posts

  • 1 month later...
2 hours ago Ismo sa:

Ni som är gammal som mig!...Är det VÄRT?...att köpa dyrt i dags läget?..jag anser det ej!...köper hellre ett KIT!...som kanske håller 2 år..1500-2000..stövel + vadare..köper ej dyrt längre.

Det beror helt på hur många fiskedagar per år som man ägnar till älven, självklart. 

Fiskar man 50-100 dagar eller mer per år så kommer inte de vadare du köper att hålla ens en säsong. 

Inte heller om man fiskar en flödad vårälv med tuff vadning.

Allt beror helt på var och hur mycket de skall användas. Står man i en liten bäck eller å i ankeldjupt vatten och cechnymphar efter harr, nej såklart då behöver man inte dyra grejer. 

 

 

Redigerad med Ogginho
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Ismo said:

Ni som är gammal som mig!...Är det VÄRT?...att köpa dyrt i dags läget?..jag anser det ej!...köper hellre ett KIT!...som kanske håller 2 år..1500-2000..stövel + vadare..köper ej dyrt längre.

Jag har förbrukat tre par kura-vadare...alla inom 10 dagars hårt fiske...så grymt besviken på denna hyllade vadare. Bytt till simms och de har klarat 15 hårda fiskepass så här långt...men det är ju pansar i dem också...så hoppas på hyggligt lång livslängd för den slanten...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago, Rob said:

Jag har förbrukat tre par kura-vadare...alla inom 10 dagars hårt fiske...så grymt besviken på denna hyllade vadare. Bytt till simms och de har klarat 15 hårda fiskepass så här långt...men det är ju pansar i dem också...så hoppas på hyggligt lång livslängd för den slanten...

Vad är hårda fiskepass.....vad innebär de? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ett par Orvis Ultra Light, andra svängen efter älven var läckaget ett faktum.

Dyra och dåliga😂
 

Scierra vadare för halva pengen håller några år sen är det återvinningen som gäller.

Billiga och bra👍

Redigerad med puoltsa19
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...