Jump to content

Transport av fiskeutrustning

Recommended Posts

Tänkte kika lite hur folket gör när ni transporterar er utrustning till och från fiskestället. 

Tänkte väl mest på vart/hur ni förvarar vadarna, vadarskorna, spön mm. Själv har jag det mesta löst i bilen men funderar på att skaffa en reel & rod case inför kommande säsong så slipper man ha en massa tuber och rullfodral löst i bilen, sen eventuellt en större plastlåda som man kan förvara vadare och skor i så de inte blir så lortigt i bilen. 
Någon som använder sig av någon slags rod carrier eller liknande när ni åker från vatten till vatten? Själv brukar jag bara ja spöet i två bitar så får de plats lätt i bilen för transport.

Men kom gärna med förslag och tips eller förklara helt enkelt hur just du gör!

Använder en väska för slalom pjäxor, rymmer vadare skor och lite till utan problem dessutom vattentät så det håller det blöta från bilens inredning.

Jag har en sån här till vadarna som jag köpte på tradera för en hundring supersmidig och rymmer jackan vadarna och skorna som jag har i en plastkasse utanproblem ?

https://www.upplevstore.se/vision-wader-bag-navy-blue-v5303n?gclid=CjwKCAjw6qqDBhB-EiwACBs6xxMs60nIlgBIOofsAv-E76lInA61lvT4yZsMAik01_yMwRe0UEMb9xoCmNAQAvD_BwE

Rullarna har jag i en reelcase som även rymmer lite tafsmaterial osv 

Spöna fraktar jag i spötuberna 

Jag har Taimens Rod and Reel case till Regnbågsfisket. Får plats med 4 rullar 4 spö, 9' 4-delade. Nån extra lina o tafs, glasögon..väldigt nöjd med den. 

Innan jag köpte skåpbil så körde jag en plastback modell större till vadare, flugor mm. Plastback är enkelt att flytta om man behöver bilen till annat, annars stod den kvar hela säsongen. 

När jag rullade husbil så hade jag en lång spötub där det följde med ett par spö. Rullar o flugor i liten plastback.

Edited by Christian1971