Hoppa till innehåll

Får vi fiska i laxfiske i Norge 2021, vad säger norrmännen?


Recommended Posts

  • laxhenke changed the title to Får vi fiska i laxfiske i Norge 2021, vad säger norrmännen?
1 hour ago, laxhenke said:

Har inte riktigt koll, men det verkar som Norge inte kommer att öppna gränserna för turister som vill fiska lax. 

Är det någon som vet något annat? 

Det är nog ingen som vet, men det känns tveksamt. 

Svenska ambassaden har en sida med länkar till norska myndigheter med aktuell och vederhäftig information. Ingen uppmuntrande läsning.

Såg inga undantag för laxfiskare heller. 🙂

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/norge/reseinformation/covid-19-lägesbild-och-reseinformation/

Redigerad med Balswinger
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vad jag vet så är gränsen till norge stängd fram till 12 maj efter det kommer dom ta nytt beslut om öppna eller fortfarande ha stängt

då jag tittar på detta då jag själv har fått arbete och behöver komma in 

just som ny anställd som kommer jag inte in hoppas på öppning efter den 12 maj

Redigerad med mickeå
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag förstår så kan man sprida Covid även om man är vaccinerad skillnaden är att man själv inte blir sjuk. Så även om man är vaccinerad så betyder det kanske inte så mycket.

Själv så är jag fullt vaccinerad och med fullt skydd, men även om det är så kommer det inte finns intyg förrän tidigast mitten eller slutet av juni så det är ju också ett problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nya bestämmelser från norska regeringen idag, låter ju ganska positivt?

”The Norwegian prime minister today presented a plan in regards of travelling across boarders both ways. Norway is planning to finalize the extended version of their Covid pass in the beginning of June. 

They will consider to allow travel from other countries with similar/valid Covid passes, even before the EU Green Card is launched. This can be countries like Denmark which already has a Covid pass. 

The Norwegian pass will contain information about vaccination, recent test and immunity. No final conclusions are made yet but this is the plan and shows how the government is thinking.”
 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Andersson said:

Nya bestämmelser från norska regeringen idag, låter ju ganska positivt?

”The Norwegian prime minister today presented a plan in regards of travelling across boarders both ways. Norway is planning to finalize the extended version of their Covid pass in the beginning of June. 

They will consider to allow travel from other countries with similar/valid Covid passes, even before the EU Green Card is launched. This can be countries like Denmark which already has a Covid pass. 

The Norwegian pass will contain information about vaccination, recent test and immunity. No final conclusions are made yet but this is the plan and shows how the government is thinking.”
 

Med det beskedet så lever hoppet för dom som fått första sprutan eller får den närmsta veckorna. 
Nån som vet hur långt Sverige kommit med vaccinpass?

Själv har vi lagt semestern sent i år för att öka chansen o komma till Norge..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men det känns lite tråkigt att man vill straffa Sverige för att vi hade en egen linje på hur vi har hanterat Corona pandemin. Att Danmark får åka det är ju ganska troligt eftersom de fick det redan förra året. 

Sen förstår jag inte varför ska det ta månader att få fram ett vaccinpass? Hur svårt kan det vara? Klart är det elektroniska pass så krävs en mer komplicerad lösning, men initialt så har det varit tänkt ett papper. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago, fjellhammer said:

Det är väl skönt och enkelt att man slipper ens överväga norge i år med... Det finns kaffe som skall drickas och ett arsel som skall klivas även hemmavid.

Vill herrn vänligen beskriva den processen lite närmare? 🤠🤔

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...