Hoppa till innehåll

Få kontakt med Edge-"personal"


Arnold

Recommended Posts

Hej!

Jag har den senaste tiden skickat skrivelser till tre olika -moderator- gällande min fråga om sidorna säljes/köpes.

Jag sökte på moderatorer och fick upp ett antal personer. Under senaste tiden har antalet blivit mindre, nu idag får jag inte fram en enda. När jag trycker på texten "Nytt innehåll"  kan jag i en ny menyrad se "Mina ämnen" där jag kan se mina innevarande sälj-annonser, samt min skrivelse till en moderator, (som dock inte ännu har hunnit svara), de andra två som fått samma skrivelse har jag också kunnat se under "Mina ämnen", men de har försvunnit med en dags mellanrum.

I går scrollade jag längst ned på Edge´s hemsida och fann "Kontakta oss" vilket jag gjorde. Vill gärna veta vem eller vilka är det som tar emot dessa kontakter, är osäker om min skrivelse har kommit fram eller inte, för idag när jag klickar på "Kontakta oss" kommer min skrivelse fram, MEN under den står följande "your previous content has been restored. Clear editor.

När man vill ha hjälp med en administrations-fråga, vem kan men kontakta via er webbsida som meddelande eller via mail? Även denna skrivelse har jag ingen koll på vem som läser den!!!

Undrar jag Arnold 75-årig gubbe med framtiden bakom sig!!!

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Arnold,

Jag tolkar ditt inlägg som att du inte är nöjd med de svar du fått. Är det rätt uppfattat?

Jag har svarat dig så noggrant och detaljerat jag kunnat och trodde du var nöjd när du inte hörde av dig igen. Har du fler funderingar är du förstås välkommen att höra av dig igen.

MVH, Johan/Bigsalmon

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago, Line-speed said:

Klart 360 000kr i månaden vore på sin plats

Vissa kan ju inte ens göra rätt för sig med 160 000kr i månaden 😁

😊👍 Får ringa Jonas. Från noll till 360.000 är också bra! 🥂 Jag ville mest indikera att man kan tidvis ha lite att pyssla med ”själv”... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago, hö&gös said:

😊👍 Får ringa Jonas. Från noll till 360.000 är också bra! 🥂 Jag ville mest indikera att man kan tidvis ha lite att pyssla med ”själv”... 

Har man tagit sig ett uppdrag så får man väl fixa de...   Eller så gör man något annat.. 😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada!😊

Först och främst till er alla, så är jag inte bitter, men väldigt nyfiken till vem/vilka går mina skrivelser som jag skickar via -"Kontakta oss"- som står längst ned på Webbsidan.

Re; Johan/Bigsalmon, Jo jag är nöjd med ditt svar att jag skall gå direkt till "fliken" Säljes, jag tänker göra om mina innevarande annonser och göra enl din info. (jag gick ju en längre väg för att komma till samma plats)!

Nästan varje dag tar jag "en runda" in på Edge och kollar på ¨"Nytt innehåll", kul och intressant att ta del av allas inlägg och synpunkter. Jag fiskar inte så ofta nu för tiden, men vill gärna hålla mig uppdaterad i ämnet flugfiske. Som jag har uppfattat mina Sälj-annonser har jag inte kunnat se dom i "Nytt innehåll" strax efter att ha registrerat dom. Däremot ser jag alltid andras Sälj/Köpes annonser i "Nytt innehåll". Kanske är det så att egna annonser inte syns där??

Här följer några meningar som jag för en tid sedan skickade till 3 olika moderatorer, vilka bara en av dom finns kvar under "Mina ämnen". Varför två har "försvunnit" har jag ingen aning om. 

Hej (personens namn) Jag undrar hur gör man för att få min/a säljannons/er att hamna på sidan "Nytt innehåll" jag upplever att flertalen av köp/säljannonser hamnar där först innan de sedan hamnar i "flikarna" köpes/säljes !! ?? När jag själv lagt in en säljannons har jag aldrig sett den under "Nytt innehåll" utan den hamnar direkt i "fliken säljes" Hur skall jag göra för att hamna på sidan "Nytt innehåll"

Jag upplever att de flesta som går in på Edge-sidan gör som jag, dvs går in på "Nytt innehåll" och kollar. Är då min sälj-annons med där, kanske man har större chans att tidigt väcka någons intresse, mot att den hamnar direkt under "Säljes"

Det är denna fundering/fråga jag nu försöker få svar på.

Re hö&gös; Många i Sverige jobbar ideellt, utan Er skulle samhället inte fungera, TACK👏

Re Line-speed; Du var en av dom som jag skrev till, men skrivelsen finns inte längre kvar under "Mina ämnen". Betr. "arvode" hänvisar jag till "personalansvarig" på Edge!! 😂

Re Ismo; Tack för tipset, men ännu är jag inte en sån person!! 😂

Önskar er alla en trevlig Pingst-Helg i flugfiskets tecken!!!!🐟🦟🐜

Arnold

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen expert men jag tror att under nytt innehåll ser du just nytt innehåll..

Alltså, har det inte skrivits i en tråd eller annons sedan sist du tittade på den eller postade den så syns den inte för just DIG i nytt innehåll. Däremot för alla som inte tidigare haft uppe just den tråden eller annonsen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago, Arnold said:

Hej alla glada!😊

Först och främst till er alla, så är jag inte bitter, men väldigt nyfiken till vem/vilka går mina skrivelser som jag skickar via -"Kontakta oss"- som står längst ned på Webbsidan.

Re; Johan/Bigsalmon, Jo jag är nöjd med ditt svar att jag skall gå direkt till "fliken" Säljes, jag tänker göra om mina innevarande annonser och göra enl din info. (jag gick ju en längre väg för att komma till samma plats)!

Nästan varje dag tar jag "en runda" in på Edge och kollar på ¨"Nytt innehåll", kul och intressant att ta del av allas inlägg och synpunkter. Jag fiskar inte så ofta nu för tiden, men vill gärna hålla mig uppdaterad i ämnet flugfiske. Som jag har uppfattat mina Sälj-annonser har jag inte kunnat se dom i "Nytt innehåll" strax efter att ha registrerat dom. Däremot ser jag alltid andras Sälj/Köpes annonser i "Nytt innehåll". Kanske är det så att egna annonser inte syns där??

Här följer några meningar som jag för en tid sedan skickade till 3 olika moderatorer, vilka bara en av dom finns kvar under "Mina ämnen". Varför två har "försvunnit" har jag ingen aning om. 

Hej (personens namn) Jag undrar hur gör man för att få min/a säljannons/er att hamna på sidan "Nytt innehåll" jag upplever att flertalen av köp/säljannonser hamnar där först innan de sedan hamnar i "flikarna" köpes/säljes !! ?? När jag själv lagt in en säljannons har jag aldrig sett den under "Nytt innehåll" utan den hamnar direkt i "fliken säljes" Hur skall jag göra för att hamna på sidan "Nytt innehåll"

Jag upplever att de flesta som går in på Edge-sidan gör som jag, dvs går in på "Nytt innehåll" och kollar. Är då min sälj-annons med där, kanske man har större chans att tidigt väcka någons intresse, mot att den hamnar direkt under "Säljes"

Det är denna fundering/fråga jag nu försöker få svar på.

Re hö&gös; Många i Sverige jobbar ideellt, utan Er skulle samhället inte fungera, TACK👏

Re Line-speed; Du var en av dom som jag skrev till, men skrivelsen finns inte längre kvar under "Mina ämnen". Betr. "arvode" hänvisar jag till "personalansvarig" på Edge!! 😂

Re Ismo; Tack för tipset, men ännu är jag inte en sån person!! 😂

Önskar er alla en trevlig Pingst-Helg i flugfiskets tecken!!!!🐟🦟🐜

Arnold

 

Har du bara en vettig grej att sälja och ett vettigt pris brukar det inte ta allt för lång tid innan någon hör av sig även om det inte ligger på ”nytt innehåll” utan bara på säljsidan. Var med på att folk prutar hejdlöst. Det ingår liksom i spelet på edge. Det är ju bara att säga nej om någon kommer med ett för lågt bud. Jag brukar själv pruta, så jag är ingen ängel i det avseendet heller. Lycka till med försäljningen!

Redigerad med subbuteo
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tittar man på inläggen på förstasidan så visas aldrig nya annonser. Annonserna är bortsorterade från det scriptet.

Det ligger separata script som visar nya annonser längre ner på sidan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago, Balswinger said:

Nytt innehåll innebär nytt innehåll för dig. En tråd som du tittat på "försvinner". Uppdateras den kommer den tillbaks. En tråd som du skapat har du ju tittat i. Eller gjort inlägg i. 

De tycker jag e lite drygt att tråden försvinner om man vart o läst.. 

Då måste man gå in på historiken för att hitta smidigt tillbaka.. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att följa trådar och kategorier som intresserar er. Då får ni notifikationer direkt det händer något även om ni inte skrivit i tråden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Re Jonas;

Min skrivelse handlar inte om inläggen på första sidan, utan när jag klickar på "Nytt innehåll" uppe till höger något under det som är överst på första sidan.

Precis efter att jag har lagt in en Sälj-annons går jag över till "Nytt innehåll" det är i det läget jag aldrig har sett min egen annons, eller möjligen strax under, om nu någon annan hann emellan med sitt nya inlägg.

Varför jag undrar över detta, är att jag dagligen ser under "Nytt innehåll" ett flertal sälj/köpes annonser, men alltså inte min egen!! Jag vill inte göra någon stor affär med detta, men undra och fråga kan man ju få göra.

Arnold

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@Arnoldeftersom du redan sett ditt eget inlägg är det inget nytt innehåll. 
Det är nog det bästa svaret jag kan ge?

Någon annan som har en bättre förklaring?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Re: hö&Gös Fråga; var på webbsidan hittar jag "read status" för att kunna välja "everything"??

Ni övriga som skrivit under mitt första inlägg får också hjälpa mig var jag hittar jag "read status"??

Arnold

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...