Jump to content

Guideline ULS Hybrid spö

Christian1971
 Share

Recommended Posts

Hej!

Någon som testat dessa spö och kan ge det ett omdömme?

Sneglar på klass 5 till regnbågsfiske så det ska passa till öh kast samt uh. 

Enl. gl 126g vilket är ok för mig.

Hur står det sig mot andra likvärdiga spön? Opal 6 mm?

Väl mött

Har en klas 7, enda hybrid/switchspöet jag faktiskt tycker är helt ok att överhandskasta med samt går grymt bra att underhandskasta både med en och tvåhandsfattning. Men om du ska ha det till sjöfiske främst skulle jag nog valt en vanlig enhandare. 

Hej Lill-Niklas,

har fastnat för spöt du har men tvekar lite mellan klass 7 eller 8. Just nu lutar det åt klass 7. Kommer primärt användas i en mindre å efter lax. Då du verkar nöjd med din kombination är jag väldigt intresserad av ditt val av lina/linor som fungerar bra. Märke, vikt etc. 
ser fram emot ditt svar. 

//Lennart

Jag köpte ett klass 5. Precis det jag eftersökte. Ska inte fiska lax med det utan mindre öring o regnbåge. 

Jag har ett Opal klass 7 och ska du ha ett bra spö för smålax så kika på det spöt. Väldigt fint men enligt mig ett tvåhands, väldigt lätt o nätt tvåhands. 

Uls är ett enhands.

Tycker jag.

15 hours ago, LennartM said:

Hej Lill-Niklas,

har fastnat för spöt du har men tvekar lite mellan klass 7 eller 8. Just nu lutar det åt klass 7. Kommer primärt användas i en mindre å efter lax. Då du verkar nöjd med din kombination är jag väldigt intresserad av ditt val av lina/linor som fungerar bra. Märke, vikt etc. 
ser fram emot ditt svar. 

//Lennart

Själv fiskar jag klass 7, kört både deras uls wf lina #7/8 (14 g klump -18 g med spets) samt opst 275 gr, fiskar bra med båda. Även kört lite med vanliga klass 7 linor, men tappar i 2 handskastningen med dem men kastar bra som vanlig enhandsspö.

Absolut går det köra lax på dem. Kolla in denna film: 

Edited by Lill-Niklas