Hoppa till innehåll

Norgetour -21....?


Recommended Posts

20 minutes ago, hö&gös said:

Ujuj, det var mycket att läsa.

Jag har nöjt mig med (att med viss oro) förlita mig till att Värmland är grönt fram till nästa Norska värdering som presenteras imorrn och då fattas beslut gällande vilken färg Värmland ska få på måndag 🤔
Så jag trodde att Värmland helt enkelt är grönt fram till och med söndag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago, Henka said:

Ujuj, det var mycket att läsa.

Jag har nöjt mig med (att med viss oro) förlita mig till att Värmland är grönt fram till nästa Norska värdering som presenteras imorrn och då fattas beslut gällande vilken färg Värmland ska få på måndag 🤔
Så jag trodde att Värmland helt enkelt är grönt fram till och med söndag.

ECDC har deklarerat hela Sverige gult utom f-träsk som är rött. Håller tummarna för dig… 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago, hö&gös said:

ECDC har deklarerat hela Sverige gult utom f-träsk som är rött. Håller tummarna för dig… 

Jo, men beslut brukar fattas på fredagar och gälla från efterföljande måndag.

Så det borde logiskt sett gå bra på söndag, men fan - lite oro känner jag allt 🤔

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago, Big feet said:

Spiller vel ingen rolle - hvis man er færdig vaccineret ?  (altså +7 dage efter 2. vaccination) 

 

Jo, men barnen är tämligen unga och helt ovaccinerade. Grabben som har fyllt 12 måste då göra ett antal tester m.m så det blir riktigt besvärligt att lösa när man bor på vischan och inte har nån kommersiell vårdgivare i närheten.
Regionens tester ger inte nödvändig resedokumentation.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago, Henka said:

Jo, men barnen är tämligen unga och helt ovaccinerade. Grabben som har fyllt 12 måste då göra ett antal tester m.m så det blir riktigt besvärligt att lösa när man bor på vischan och inte har nån kommersiell vårdgivare i närheten.
Regionens tester ger inte nödvändig resedokumentation.

Okay - jeg forstår. Ja så kan det være problematisk/besværligt at rejse ind i Norge...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now, Big feet said:

Okay - jeg forstår. Ja så kan det være problematisk/besværligt at rejse ind i Norge...

Jo, och det tillkommer ju uppföljningstester i Norge om så blir fallet, vilket förstås stökar till det ytterligare.
Karantänen är inget bekymmer vi ska ju på fiskesemester och bo i avskild stuga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, Andersson said:

Okej! Är det privatvald?
Jag har bara fiskat Driva en gång och då nere på SJFF:s sträckor.

Skitfiske!

 

Tack! Jo det är privat, försöker alltid leta efter något fiske med stuga nära älven så man kan lämna ungarna med läsk, godis, film och tv-Spel så att både jag å frugan kan fiska ihop 😍 

Det är ju svårt att hitta bra fiske med boende för fyra precis intill älven, och hanterbart pris. Så då får det bli en 'sämre' älv - men det gör inget. Att få fiska är viktigare än att få fisk. Och nån fisk får vi faktiskt ibland. 🙂

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Henka sa:

Tack! Jo det är privat, försöker alltid leta efter något fiske med stuga nära älven så man kan lämna ungarna med läsk, godis, film och tv-Spel så att både jag å frugan kan fiska ihop 😍 

Det är ju svårt att hitta bra fiske med boende för fyra precis intill älven, och hanterbart pris. Så då får det bli en 'sämre' älv - men det gör inget. Att få fiska är viktigare än att få fisk. Och nån fisk får vi faktiskt ibland. 🙂

Bra där! Jag har också varit i Norge med familjen ett par gånger men då har jag fått sticka iväg och fiska på kvällen när ungarna har lagt sig😆

Och Driva är inte vilken älv som helst, helt underbar att fiska😍 Tänk om dom kunde få ordning på fisket nu efter klorbehandlingen så dom kan ta bort laxspärren också, då finns det många fina sträckor att välja på!

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Andersson said:

Hur gick fisket i Driva Henka?

Det gick lika dåligt som förväntningarna borde ha varit 🤪

Fast egentligen gick det nog bättre, fick en liten öring och tappade en lax.

Vi såg 3-4 fiskar som visade sig på hela veckan. Den här veckan blir säkert betydligt bättre med tanke på allt vatten som ramlade ner från himlen i fredags/lördags :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...