Jump to content

Loop Laino,Loop Torne eller simms g3

Recommended Posts

Letar efter en bra vadarjacka, tänkte lägga max 5k cirka och tittar på dessa.

Tar gärna lite input på dessa jackor om någon kan dela med sig.

Samt om någon vet en bra butik med bra priser så man kan slå till på en jacka. 

Edited by Norrlands flugfiskare
1 hour ago, Jesper DK said:

Jag har en Patagonia Salt - jättenöjd med den.

Fundera på den också.

Jesper, DK

Hur är den. För tänkte försöka hitta en som inte är jättevarm då jag hellre kör lager med kläder. Samt smidig också. Men ska kika lite på den med. Hur är storlekarna på den?

Rekommenderar inte Loop Laino. Har den jackan själv sedan flera år. En av muddarna gick sönder rätt omgående i sömmen och liknande problem med sömmen på andra armen. Upplever inte heller att Gore-texen (substitut till Gore-Tex) är särskilt bra heller. Har skött den väl och tvättat med vattenavvisande medel enligt instruktioner men ändå ingen vidare vattenpelare. Funktionell, snygg men svajjig kvalitet.

• Like 1
2 hours ago, gurchan said:

Rekommenderar inte Loop Laino. Har den jackan själv sedan flera år. En av muddarna gick sönder rätt omgående i sömmen och liknande problem med sömmen på andra armen. Upplever inte heller att Gore-texen (substitut till Gore-Tex) är särskilt bra heller. Har skött den väl och tvättat med vattenavvisande medel enligt instruktioner men ändå ingen vidare vattenpelare. Funktionell, snygg men svajjig kvalitet.

Ok bra att veta. Kikar faktiskt på Patagonia SST med. Verkar riktigt vettig men sedan vet man ju inte först man väl fiskar med den hur den kommer hålla ihop.

7 hours ago Norrlands flugfiskare sa:

Hur är den. För tänkte försöka hitta en som inte är jättevarm då jag hellre kör lager med kläder. Samt smidig också. Men ska kika lite på den med. Hur är storlekarna på den?

ganska stora i storlekarna

kolla även varianten med inbyggd dunjacka

• Like 1

Jag kör Loopjackan som heter Gielas https://se.looptackle.com/product/gielas-lw-jacket/

Tunn, lätt, bra snitt, sitter snyggt, andas bra och håller mig torr. Armsluten och luvan är toppklass och jag gillar att det är minimalt med fickor. Kanonjacka jag gärna rekommenderar.

• Like 1

Ja kikar även på den loop jackan. Gillar designen på den och behöver inte så mycket fickor. Mest framtill för tublåda och lite små saker utöver det inte mycket mer. 

Ska kika närmare på den med. Så drygt att man bor så långt bort och ej kan prova jackan först. 

Kör Patagonias "River salt" den är lite kraftigare än en vanlig tunn regnjacka, men ändå smidig. Bra muddar och hals och huva. Är 181 och väger 75 och har M under den får jag på vintern plats m  dunjacka o fleece om det kniper. Bra membran som varit vattentätt i flera år. Bra miljötänk hos Patagonia oxå!!!!

• Like 2

Den här har jag å tycker är grym. Lagom tunn, lite stretch i tyget så man får plats med flugaskar mm. + för två stora vanliga fickor på sidan. Bra pris just nu på xxl. 

https://www.xxl.se/orvis-ultralight-wading-jacket-vadarjacka-svart/p/1151980_1_style?gclid=Cj0KCQjw8IaGBhCHARIsAGIRRYo5h6np5c7XXmF2HmxpltuxmT6HMk_CeOuiFSe-dBoUNJxyfh8lNP8aAnDfEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Like 1
10 hours ago, Barkarby said:

Kör Patagonias "River salt" den är lite kraftigare än en vanlig tunn regnjacka, men ändå smidig. Bra muddar och hals och huva. Är 181 och väger 75 och har M under den får jag på vintern plats m  dunjacka o fleece om det kniper. Bra membran som varit vattentätt i flera år. Bra miljötänk hos Patagonia oxå!!!!

Du får inte glömma värmefickorna. Ser ut som loop jackan har det med men nämner det i så fall inte i beskrivningen vilket är en miss. 

Edited by Tallbom
  • Like 1

Ni som kör river salt. Hur pass varm är den? Då jag kommer mestadels fiska vårfiske samt sommarfiske och kanske lite tidig höst. Satsar järnet på laxfiske nästa säsong och denna mest träna och skaffa det jag kommer använda.

Måste kolla stl med då vissa jackor har jag XL på och vissa XXL. 

Så länge den andas bra och inte är ruskigt varm så ligger den bra till. Skulle man kunna köra ett bärsystem då fickorna verkar väldigt platta.

6 minutes ago Norrlands flugfiskare sa:

Ni som kör river salt. Hur pass varm är den? Då jag kommer mestadels fiska vårfiske samt sommarfiske och kanske lite tidig höst. Satsar järnet på laxfiske nästa säsong och denna mest träna och skaffa det jag kommer använda.

Måste kolla stl med då vissa jackor har jag XL på och vissa XXL. 

Så länge den andas bra och inte är ruskigt varm så ligger den bra till. Skulle man kunna köra ett bärsystem då fickorna verkar väldigt platta.

andas bra, inte speciellt varm

jag har normalt L men kör M på River Salt

Ok kollar stl nu och verkar kört.

Har 116cm på bröst samt 120 mage och midja 116cm. 

Har lagt på mig trivselvikt som dock skall bort men då skulle endast XXL funka men blir vansinnigt stor då den är typ 10-14cm större än mina mått. Fasiken också detta skulle man behöva prova på plats. Men på tok för långt att börja köra 100 mil tur/retur för det 

XXL är den som verkar passa bäst förrutom att den skiljer typ 10-14cm i midja. Kommer sitta som ett korvskinn 

F4EBA06B-E4B5-4273-98E6-80329A244BFA.png