Hoppa till innehåll

Ogströmmen eller Österdalälven eller annan fin ström


Recommended Posts

Vill du fiska vackert i ett lagom stort vatten med mycket fisk så är Ogströmmen fantastiskt. Det är inget folk där heller så generellt kan du fiska kilometervis ensam. En pärla i min värld.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@Jonas är du fortfarande kontaktperson för Ogstömmen eller? Var länge sedan jag var där nu men iom att jag fortfarande är helt ovaccinerad blir det inget utrikesfiske i år, och nån Lapplandsresa har jag inte tid med denna semester. Sugen på ett återbesök.

Redigerad med Lodjur
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ogströmmen fiskar alltid bäst i de mer strömsatta partierna. Lugnsel osv håller gädda så där vill varken harr eller gädda stå. Fiskar du från utloppet i byn och 7,5 km uppströms så är det mer eller mindre lika bra hela vägen. Följ grusvägen uppströms, parkera och knalla ner till forsen, det finns fina platser hela vägen.

Jag driver/äger Ogströmmensajten, den drivs helt ideellt och för skoj skull. Fiskekort löser ni via Ifiske. Kortet gäller även i exempelvis västerdalälven.

Vill ni boka Brändan, hus med gångavstånd från vattnet, så kontakta min Monica 070-6060241

Vill ni bo på vandrarhemmet eller campingen så kontakta Öje turist (osäker på nr).

 

Det som står på sajten är fortfarande aktuellt så läs igenom den först om ni behöver fisketips så kan jag komplettera med andra svar på frågor här :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...