Hoppa till innehåll

CND BV GT 14.2ft eller 13.7ft info


Recommended Posts

Hej söker info om dessa spön. Vad är det för aktion i spöna medium/fast eller fast.
Samt är det halvaktion eller helaktion progressiv.

Har också hört att kvaliten på korken är dålig och även att det är svårt att få nya delar om något går sönder.

Har ett nám 13.9 nu som är riktigt trevligt men vet inte, har lite svårt för kortare butt och framgrepp med.

Så ni som har ett eller haft ett skriv också vilka grains ni kunnat köra på spöna. 

Kommer köra mest skagit och hybridlina 

Tight lines på er allesammans 👌🐟
 

Redigerad med Norrlands flugfiskare
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör dig själv en tjänst och köp ett Hardy Zephrus 13.6 och 14.6 så är du hemma och kan sluta fundera! 🎣 😁

Vill du ha ett ännu exklusivare och dyrare spö så slår du till på ett Hardy HBX

Dom spöna kastar alla linor du vill och byggkvaliten med kork och allt är top notch! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago, Norrlands flugfiskare said:

Har tester dom och dom var ok. Vill ha en mer progressiv klinga.

Skickade mitt Gaelforce åter pga av holkarna började glida ur på ett nytt spö.

Kommer dock ej pga ruskigt dåligt skött garanti ärende köpa ett till för 15000 kr så söker något som är liknande. 

 

Ok :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 7/4/2021 at 6:39 PM, Denho486 said:

Har haft ett loop cross s1 14 fot gamla modellen med 3m. Mycket fint spö som är lite mjukare, kastade fantastiskt fint med en Rio Veristip på 37 gram. 

Men sen Hardy fick patent på 3m har jag helt gått över till Hardy spön

 

Körde inte du nám med? Eller har jag totalt missat något 🤔😂 

Ja hardy gör fina spön helt klart. 

Hur är deras garantier?

 

Redigerad med Norrlands flugfiskare
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago, Norrlands flugfiskare said:

Körde inte du nám med? Eller har jag totalt missat något 🤔😂 

Ja hardy gör fina spön helt klart. 

Hur är deras garantier. För blev vansinnigt besviken på Gaelforce och deras så kallade livstidsgaranti.

2 holkar bara flög ur oavsett paraffin,Twista ner delarna så släppte dom efter 10-20 kast. 

Fick rådet att tejpa vilket är vansinne på ett spö som kostar nästan 14000 kr. 

Vägrade byta ut det med och fick till slut lämna åter spöt så aldrig mer ett gaelforce spö. 

 

Nej inget nam här, har provat 13.9 fint spö men dålig kork, det var dock den gamla modellen. 

Tycker hardy har överlägsen design och kvalité på sina grejer från spö tub till spö och varje detalj. 

Garantin är fin nu har inte jag råkat ut för något men en kompis som är slarvig har fått köpa 2 nya delar till sitt zephrus gick smärtfritt genom pure fishing i Sverige som är underleverantör av Hardy. 

Skulle dom inte ha kvar delar i lager till ett spö som utgått ska man få rabatt på ett nytt likvärdigt spö ur deras sortiment. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok men fick han betala fullt pris på delarna? 

Jag skulle få betala 6000 för 2 delar till mitt Gaelforce som inte ens var trasigt utan slarvigt passform på det. 

Ja hört att nám hade lite problem med korken i början. 

Får mitt nám i morgon men är tveksam. Får ju inte lämna det åter om jag provar det. 

Vilka lyx problem man har 😂 många säger att det liknar loop cross 14ft så då bör nám och hardy spöt också vara hyfsat lika. 

Samt vad jag har förstått av nám så oavsett hur spöt än går sönder så betalar man bara en mindre summa så får man nya delar. Gratis om det är fel på spöt. Så garanti mässigt verkar dom väldigt bra iaf 

Redigerad med Norrlands flugfiskare
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej absolut inte. Men viktigt för mig är bra garanti och lätt att få delar. 

Därav ville jag ha info om cnd med. 

Olyckan kan ju vara framme ibland. 

Hoppas Coop löst sitt kassa system.så jag får ut spöt i morgon sen ska jag torr vifta samt se hur det känns med kort bakhandtag. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...