Jump to content

Recommended Posts

Har provat lite olika linor och gillade vissa bättre än andra. 

Kört Berkley 0.71 som funkar bra men avskyr att sträcka linan med jämna mellanrum.

Samt kör nu scientific anglers ultimate runningline 0.68 den är ok men jävligt sträv i handen då man matar in lina. 

Så tar gärna emot förslag 

Posted (edited)
1 hour ago, MagnusDomeij said:

Intressant ska kika på den med 👍

Såg att det stod intermediate på den. Sjunker den fort? Samt måste hålla att sträcka den med. Samt viktigt med är den telefon sladd till en början?

Edited by Norrlands flugfiskare

Första versionen av Compline(ej II), tycker jag är en bästa skjutlinan som finns (ej pris med i beräkningen) 

Vad jag än testat, så är det den jag alltid jämför / går tillbaka till. En glas-Ikea matlåda, ljummet vatten, helst över natten, mums!!! 

Tycker den spelar i en helt egen liga. 

• Like 1

47 minutes ago Norrlands flugfiskare sa:

Intressant ska kika på den med 👍

Såg att det stod intermediate på den. Sjunker den fort? Samt måste hålla att sträcka den med. Samt viktigt med är den telefon sladd till en början?

Sjunker likvärdigt som andra skjutlinor, brukar lägga rullen i blöt ett par timmar innan fisket så behövs det knappt sträckas nåt. Det sköter sig själv vid fisket. Mellan fiskena brukar jag lägga rullen i vadarskorna så håller skjutlinan fuktig.

• Like 1

41 minutes ago, PatrikJ said:

Första versionen av Compline(ej II), tycker jag är en bästa skjutlinan som finns (ej pris med i beräkningen) 

Vad jag än testat, så är det den jag alltid jämför / går tillbaka till. En glas-Ikea matlåda, ljummet vatten, helst över natten, mums!!! 

Tycker den spelar i en helt egen liga. 

Synd att den ej finns i röd. Har en lite förkärlek till röda skjutlinor 😂 ska prova både loop och guideline compline och så får man se vad gillar dessa. 

9 hours ago, toastedfish said:

Gillar Amnesia skarpt.
Sträcker man den ordentligt en gång och tvinnar ur håller den sig relativt fin hela säsongen.

https://mistpool.com/sv/produkt/379/amnesia-runningline.html 

Ja amnesia är fortfarande en bra lina. Vore kul att se något nytt komma ut. Det mesta har ju funnits ett bra tag. En följsam flytande som inte knäcks så lätt hade varit trevligt 👍

Jag har bara kört med nån gammal guideline som jag inte vet namnet på (var ren skit, lika smidig som okokt spaghetti) samt OPST Lazar 35lbs som jag tycker är alldeles utmärkt: tunn och fin samt inte särskilt mycket minne (rätar dessutom ut sig efter ett par kast)

• Like 1