Jump to content

Nautilus X?

BoobieNewbie
 Share

Recommended Posts

Äger tre stycken i olika storlekar, även tappat rätt fina fiskar just på grund av dessa rullar.

Har man tunn runningline på WF linan så händer det tyvärr att den kommer på sidan mellan gaveln och spolen nån gång ibland.

Då måste man lossa hela spolen mitt under drillen vilket inte slutat väl för mej.

Hänt mig på alla rullarna jag har, snygg design och gedigna men det är nog allt det.🤔

Edited by Mats.J

12 hours ago Mats.J sa:

Äger tre stycken i olika storlekar, även tappat rätt fina fiskar just på grund av dessa rullar.

Har man tunn runningline på WF linan så händer det tyvärr att den kommer på sidan mellan gaveln och spolen nån gång ibland.

Då måste man lossa hela spolen mitt under drillen vilket inte slutat väl för mej.

Hänt mig på alla rullarna jag har, snygg design och gedigna men det är nog allt det.🤔

har haft samma problem med mina Lamson Vanquish. synd för de är suveräna rullar annars, de också

kör bara Vanquish på enhands numera.

8 hours ago, BoobieNewbie said:

Det är ju lite trist… Ute efter en rulle som är ”ok” men som man också kan göra lite ”custom”. Alla vet ju att en färgmatchad rulle gör att man kastar 5 meter längre…

Jo precis😁

Jag har varit nära att kasta rullen ut i sjön ett par gånger detta hänt.

Höjs till skyarna i amerikanska tester liksom Lamson, men det är nog enbart av patriotiska skäl..

Har Kina tillverkade Sage rullar som aldrig krånglat men däremot dom tidiga som Waterworks tillverkade har strulat..🤔😁

Jo antagligen, jänkarna kan ju onekligen vara lite patriotiska… Kör mest med Danielsson och någon Lamson. Men hittar ingen som riktigt ”fastnar” på mitt Sectorspö… Så hade velat bygga en svart/turkos Nautilus som ju matchar Sectorspöts lindningar perfekt…  Vad gör man inte för att kasta lite längre?