Hoppa till innehåll

Tunt, lätt och vindtätt?


Bigsalmon

Recommended Posts

40 minutes ago, Freak said:

Den har jag tittat på. Snygg färg i länken! Jag har dragit mig för att köpa de tidigare färgerna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago Bigsalmon sa:

Den har jag tittat på. Snygg färg i länken! Jag har dragit mig för att köpa de tidigare färgerna.

Jag har den gråa. Den är neutral å funkar till det mesta å skriker inte fiskejacka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago, HåkanViskafors said:

Adidas har en prisvärd jacka. 

Tunn, lätt och vindtät!

https://www.adidas.se/own-the-run-hooded-wind-jacket/FL6964.html

Bra tips! Dessutom på rea på XXL:

https://www.xxl.se/adidas-own-the-run-jacket-loparjacka-herr-gra/p/1179737_2_style

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
On 7/26/2021 at 9:35 AM, HåkanViskafors said:

Adidas har en prisvärd jacka. 

Tunn, lätt och vindtät!

https://www.adidas.se/own-the-run-hooded-wind-jacket/FL6964.html

Tack för tipset, Håkan!

Köpte adidasjackan och igår var det premiär. Underställ + fleecetröja räckte inte i blåsten, men så fort jag tog på mig jackan blev det perfekt kroppsklimat. Det fungerar exakt som jag önskade!

borre_38cm.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago, Bigsalmon said:

Tack för tipset, Håkan!

Köpte adidasjackan och igår var det premiär. Underställ + fleecetröja räckte inte i blåsten, men så fort jag tog på mig jackan blev det perfekt kroppsklimat. Det fungerar exakt som jag önskade!

borre_38cm.jpg

Det står att den ska vara vattenavvisande. Har du testat den i regn? Håller den tätt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, osdmike said:

Det står att den ska vara vattenavvisande. Har du testat den i regn? Håller den tätt?

Nej, men när det stänkte in vatten när vi körde i blåsten pärlade sig vattnet väldigt fint på tyget och gick inte igenom.

Det är ju inget membranplagg, så så snart impregneringen gett sig kommer jackan suga åt sig vatten. Det är min gissning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago osdmike sa:

Det står att den ska vara vattenavvisande. Har du testat den i regn? Håller den tätt?

Det är ingen regnjacka precis. Lite småregn står den ändå emot.

Den är väldigt tunn och slinker lätt ner i packningen så man får ändå en hel del väderskydd för pengarna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 9/1/2021 at 10:19 PM, CLundin said:

Har precis köpy en sån här. Är kanonöjd! Den går att packa ihop i sin egen ficka så den blir mycket smidig att ha med sig

Screenshot_20210901_221657_com.android.chrome.jpg

Ser intressant ut.

Har en enkel anorak liknande lätt jacka, (ca, 180g.), som hängt med i många år, men den börjar på att ha gjort sitt.

Jag gillar den just för att den inte tar någon plats ihop packad, men den är INTE vattentät, så jag letar efter något liknande som du beskriver.

Vill också ha en jacka i grönt,....svart syns onödigt mycket under vissa förhållanden, när man ska smyga på storfisken.

Har du någon bild på jackan när den är ihop packad? Några mått, kanske?

Hittade också storleksguide på jackan du köpt. Stämmer storleken överens med tabellen?

....-----------.........-----------

20210903_214049.jpg

20210903_213838.jpg

image (29).png

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den blir typ exakt lika stor som din som syns på bilden när den är ihoppackad. Den är helt regntät det har jag fått prova i praktiken. Är väldigt nöjd med jackan. Det enda jag saknar är en sidoficka att hålla handen i av gammal vana. Fiskar nästan bara lax numera och brukar kasta ut sedan stoppa vänster handen i fickan medan jag fiskar ut kastet. 

Gå in på deras sida dom har flera olika färger. Enligt deras storleksguide skulle jag ha medium men valde large. Dom har fri retur så jag beställde båda storlekarna och provade båda. Jag är 177cm och normal kroppsbyggnad

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-09-03 at 22:09 osdmike sa:

Ser intressant ut.

Har en enkel anorak liknande lätt jacka, (ca, 180g.), som hängt med i många år, men den börjar på att ha gjort sitt.

Jag gillar den just för att den inte tar någon plats ihop packad, men den är INTE vattentät, så jag letar efter något liknande som du beskriver.

Vill också ha en jacka i grönt,....svart syns onödigt mycket under vissa förhållanden, när man ska smyga på storfisken.

Har du någon bild på jackan när den är ihop packad? Några mått, kanske?

Hittade också storleksguide på jackan du köpt. Stämmer storleken överens med tabellen?

....-----------.........-----------

20210903_214049.jpg

20210903_213838.jpg

image (29).png

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...