Jump to content

Öringfiske kring Göteborg

Kossu
 Share

Recommended Posts

Har nydligen flyttat till Göteborg för att studera och tänkte passa på och fråga om någon skulle kunna tips om någon bra å/älv/sjö som håller ädelfisk av någon sort.

Har tillgång till bil och flytring och använder mig av enhandsspön. Det behöver inte vara något dunderfiske utan ville bara dra någon repa innan studierna kickar igång.

Om någon som bor i Göteborg skulle vilja ta en tur skulle jag gärna vara på.

Passar även på att fråga vilka/vilken butik kring Göteborg man ska besöka för flugbindningsmaterial🙂

Tjena! 

Finns ju öring fiske i säveån uppe i Floda.

Sen är det ett gäng regnbågs sjöar runt Göteborg också, min favorit är Lilla Lövsjön i Gråbo :)

sen finns också Kullsjön utanför en bit utanför Lerum.

har inget problem att åka en liten bit extra så är abborsjöarna utanför Skepplanda fint också :) men dem stänger sista september har jag för mig 🤔 övriga jag nämnt är öppet året runt 💪

Flugbindning material köper jag alltid på tajtlajn i Kållered eller strömwalls i Olskroken som ligger nära centrala Göteborg, samma ägare på dem butikerna :)

skit fiske :)

• Like 1

13 hours ago Kossu sa:

Har nydligen flyttat till Göteborg för att studera och tänkte passa på och fråga om någon skulle kunna tips om någon bra å/älv/sjö som håller ädelfisk av någon sort.

Har tillgång till bil och flytring och använder mig av enhandsspön. Det behöver inte vara något dunderfiske utan ville bara dra någon repa innan studierna kickar igång.

Om någon som bor i Göteborg skulle vilja ta en tur skulle jag gärna vara på.

Passar även på att fråga vilka/vilken butik kring Göteborg man ska besöka för flugbindningsmaterial🙂

Välkommen till Abborresjöns sportfiske (abborresjon.se)

Finns Regnbåge och Öring. Ca 45 minuter från göteborg.

Edited by StefanH
  • Like 1