Jump to content

Loop Cross s1

Haröra25
 Share

Recommended Posts

Någon mer som har blivit blåst på ett cross-spö i veckan. Köpte ett # 4 spö av Niklas Jonsson och det lär jag inte se röken av. Han sålde även ett # 3 spö. Hade varit intressant att veta om han också blev lurad. Sålde under namnet "fisked3g"

Ledsen att du har blivit blåst av honom. Det är troligen en viss person som tidigare florerat här på forumet och blåst flera användare. Så otroligt tråkigt att det finns folk som livnär sig på att bedra och lura oskyldiga människor... om du fisked3g läser detta så borde du skämmas ögonen ur dig och karma kommer att lära dig ett och annat. 

1 hour ago Haröra25 sa:

Någon mer som har blivit blåst på ett cross-spö i veckan. Köpte ett # 4 spö av Niklas Jonsson och det lär jag inte se röken av. Han sålde även ett # 3 spö. Hade varit intressant att veta om han också blev lurad. Sålde under namnet "fisked3g"

Tråkigt att höra, gör en polisanmälan!!!

@Jonas

Jävligt tråkigt! Det är samma person som blåst oss tidigare. Niklas Jonsson heter han och jag polisanmälde honom förra året och enligt polisen fanns det mängder av anmälningar mot honom.

Han försökte sälja en Orvis H2 904 till mig för 2000:- och att jag betalar hälften direkt och hälften efter jag fått spöt. Jag ville att han ska legitimera sig och skicka mig sitt tel nr vilket han vägrade. Då avstod jag från affären…jag tror inte att du ser röken av spöt och alla vet att polisen gör ingenting i sådana här fallen….tyvärr…

Googlar man namnet så verkar han vara i farten på både klockforum och andra säljarenor. Riktigt tragiskt att det inte går att få stopp på en sådan människa. Vad säger lagen om att exempelvis koppla på BankID lösning för att registrera sig som ny användare här på forumet? Vi är ju många som reagerar när annonser likt de han postat tidigare dyker upp. Det han säljer är oftast lite för bra för att vara sant... Finns det rutiner hur man kan anmäla dessa annonser för granskning? Eller görs affärerna kanske för snabbt för att hinna granska?

• Like 2

Något som är riktigt patetiskt är vår Polis/lagstiftning som gör det möjligt för honom att fortfarande vara aktiv med bedrägerier efter att användare här polisanmält honom förra året, och redan då hade han flertalet anmälningar mot sig.

Edited by Lodjur
  • Thanks 1

Polisen i Gävle ringde i dag. Tror att de har någon på kroken. Jag har skickat en kopia på konversationen från detta forum och tror kanske att det har bidragit till att det händer något. Tackar i så fall för det. Fortsättning följer.

• Like 2

Det är bedrövligt, men dessa bedrägerier är väl helt riskfritt att hålla på med i det här landet, straffet för den som mot förmodan åker fast är väl dagsböter som samlas på hög hos kronkalle, själv köper jag aldrig från andra än välkända medlemmar här på forumet, det har visats sig vara en bra strategi.

19 hours ago, Ulf W said:

Tråd rensad.

Låter tråden vara kvar så länge alla sköter det snyggt.

Bara ett förslag. Jag köper och säljer regelbundet på ett klockforum. Där har dom en seperad tråd som heter "Good guys/Bad guys" var man kan lämna omdöme av varandra efter en avslutad affär...

• Like 3

On 10/15/2021 at 9:32 AM, addni said:

Bara ett förslag. Jag köper och säljer regelbundet på ett klockforum. Där har dom en seperad tråd som heter "Good guys/Bad guys" var man kan lämna omdöme av varandra efter en avslutad affär...

Gillar denna tanken,vi borde starta en liknande tråd.

Krav på att rätt namn, telefonnummer och adress vid skapande av profil är ett steg till lättare veta vem man gör affär med. 

Nu verkar det som en bedragare skapar nya profiler till och från och fortsätter lura folk.