Hoppa till innehåll

Kan man kallas ekologisk om man har typ 6 ungar?


Kricke26

Recommended Posts

Du tänker på u-länder. Planeten är extremt överbefolkad. På bekostnad av djurlivet som minskar extremt mycket. Så kan det inte fortsätta.

Naturens väg är outgrundlig vilket vi med alla medel försöker sätta ur spel!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago, SA said:

Du tänker på u-länder. Planeten är extremt överbefolkad. På bekostnad av djurlivet som minskar extremt mycket. Så kan det inte fortsätta.

Naturens väg är outgrundlig vilket vi med alla medel försöker sätta ur spel!

Hej.. Man ska tänka på i-länder. Det är DÄR det finns människor som bränner fler jordklot per år än vi har tillgängligt. Nu förstår du varför "överbefolkningen" är politiskt stendöd??   mvh  borano20

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna vilja veta mer om bakgrunden till den här tråden😂 hur kom du på ämnet liksom @Kricke26🤷‍♂️😅😁

spontant är det nog mer ekologiskt att ha många barn i en familj/ett hushåll än att man ska göra sex föräldrapar med sex hushåll i anspråk för att alstra sex barn…🤷‍♂️

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 10/19/2021 at 8:31 AM, Jonas said:

Skulle gärna vilja veta mer om bakgrunden till den här tråden😂 hur kom du på ämnet liksom @Kricke26🤷‍♂️😅😁

spontant är det nog mer ekologiskt att ha många barn i en familj/ett hushåll än att man ska göra sex föräldrapar med sex hushåll i anspråk för att alstra sex barn…🤷‍♂️

Jag har läst en avhandling i ämnet, baserat på energiåtgång/person där den klara energiboven var ”ensam”-hushåll i eget hus å ”vinnarna” var flerbarnshushåll i lght… men som med allt annat beror det ju på vad en mäter å mot vad det ställs…

avhandlingen var nog ngt semi-akademiskt arbete men utgår från att slutsatserna var vetenskapligt belagda…

 

jag vill t.ex inte tänka på mitt ekologiska avtryck kopplat till fiske, fy fan vad jag åker bil å har prylar… Iofs duktig på att köpa beggat…

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...