Hoppa till innehåll

Sunray-PJ


darocker

Recommended Posts

Jag känner mig inte rätt person att skriva om det, helt enkelt för att jag inte känner honom.

(om någon närstående inte vill ha denna tråd, så tar jag självklart bort den). 

Men såg nyligen att han gått bort, vilket är sorgligt(vill inte låtsas som jag har någon aning hur närstående känner, är som sagt bara en användare som känner honom från edge och FB:s laxgrupper). 

Ville hursomhelst nämna att jag har hållit honom som den på Edge med mest värdefulla inlägg gällande laxfiske och framförallt fiske i älven Surna där jag också fiskat många gånger. 

 

Tack. 

 

  • Sad 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klokt Ismo, passa på du som kan!

Om något år börjar ju pensionssystemet som beräknas på beräknad riktålder som höjs allt eftersom.

Jag får gå i pension när jag är 68-69 enligt det nya systemet! 😀 Åja kunde varit värre, det hinner nog ändra på sig men som det ser ut nu så ska ju de som föds nu jobba till 72-23 års ålder!.

Visst, vi blir äldre i snitt, men hur pigg är man? I alla fall om man exempelvis har ett stressigt arbete som sliter på kroppen. Ja en riksdagspolitiker har ju knappast slitit ut sig, och kan nog till och med extraknäcka i någon styrelse eller nåt och ha det bra....🤢

För att återgå till trådens ursprung så kände jag inte Sunray, men jag har tagit del och även lärt mig en del av hans stora kunnande, en erkänt klok och kunnig människa som gick bort åt skogen för tidigt!

Vila i frid!😪

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kände inte han heller men såg hans inlägg mkt på edge. Söker man på laxfiske i forumet så hittar man oftast värdefulla inlägg från Sunray. Han gav mig lite tips via meddelande förra året med, verkade trevlig och hjälpsam. Hörde att han ofta spenderade 5 veckor i Surna i Norge på somrarna. 

 

Han la nyligen upp en manual för fiske i Surna på Facebook innan han gick bort,  men den maximala filstorleken tillåter det inte här. Finns i Facebook gruppen säfveånsflugfiske sällskap. 

 

Redigerad med Finafisken
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...