Jump to content

Ibland blir man förvånad...

subbuteo
 Share

Recommended Posts

44 minutes ago subbuteo sa:

555D96BC-82F8-472C-BA5D-809FB2AF2812.thumb.jpeg.6e13361ff7fce598c77d408ca9df6aef.jpeg
Ibland blir man förvånad över vilken marknad det tydligen finns bland flugfiskare. En linklippare från Orvis för 1299 kr. Den är säkert bra, men priset... Jisses...

Håller med dig till fullo! Vilket sjukt pris. Dom vet hur vi skall skinnas.Vad är för fel på en nagelklippare..billig & BRA..Har haft en i flera år..

• Thanks 1

2 minutes ago, Foam said:

Roterbar står det. Undrar vad det är som är roterbart på den...?

Såg en annan bild på den och det ser ut som om man kan vrida (rotera) fram en nål för att rensa krokögat... Wow...🙄

9 hours ago Foam sa:

Såg en annan bild på den och det ser ut som om man kan vrida (rotera) fram en nål för att rensa krokögat... Wow...🙄

Rensa krokögat borde en göra redan vid bindstädet!..även om jag själv missat nångång.

12 hours ago, subbuteo said:

555D96BC-82F8-472C-BA5D-809FB2AF2812.thumb.jpeg.6e13361ff7fce598c77d408ca9df6aef.jpeg
Ibland blir man förvånad över vilken marknad det tydligen finns bland flugfiskare. En linklippare från Orvis för 1299 kr. Den är säkert bra, men priset... Jisses...

Ja helt sjukt pris, köper man en sådan då har man troligtvis förmycket pengar på banken.

Eller så hamnar man i lyxfällan på sikt........

Så väldans onödigt när det finns avbitare för 25kr som gör jobbet fullgott.

14 minutes ago JSC sa:

Är det inte samma sak som att köpa ett spö för 15 000kr, rulle 10 000kr, vadare 10 000kr osv fast billigare prylar gör samma sak. 

För den som har dom pengarna..jag gör det inte längre..få ggr. gjort..men spöna / Loomis..har jag livet ut..såvida jag inte knäcker nån.

Men en sax!..Nää..

16 hours ago subbuteo sa:

För den pengen har jag hellre en trevlig fiskeupplevelse å använder min gamla avbitare. Men smaken ä som baken..

Till Orvis försvar så kan man iaf byta ut bladen på den 😁. Det kan man inte på Simms motsvarighet för 950 kr.
Jag trodde att det var ett skämt så jag skickade frågan till Simms som svarade att man inte kan byta bladet...

B35D4FE9-CBDE-43EE-A256-CDADEDEAE5EB.thumb.jpeg.b3af3a2abdf4871ebf5442ca5955a926.jpeg

Det visade sig till slut att Orvis linklippare bara var ”billigt krafs”. 😉 Rulltillverkaren Abel kontrar med en linklippare för 250 dollar. Det vill säga drygt 2200 kronor i dagens penningvärde. Den verkar dock inte ha nått svenska marknaden än... 

Edited by subbuteo
  • Haha 3

8 minutes ago, subbuteo said:

B35D4FE9-CBDE-43EE-A256-CDADEDEAE5EB.thumb.jpeg.b3af3a2abdf4871ebf5442ca5955a926.jpegDet visade sig till slut att Orvis linklippare bara var ”billigt krafs”. 😉 Rulltillverkaren Abel kontrar med en linklippare för 250 dollar. Det vill säga drygt 2200 kronor i dagens penningvärde. Den verkar dock inte ha nått svenska marknaden än... 

Med tull och moms som grädde på moset blir summan smått imponerande. 🙂

14 minutes ago subbuteo sa:

B35D4FE9-CBDE-43EE-A256-CDADEDEAE5EB.thumb.jpeg.b3af3a2abdf4871ebf5442ca5955a926.jpeg

Det visade sig till slut att Orvis linklippare bara var ”billigt krafs”. 😉 Rulltillverkaren Abel kontrar med en linklippare för 250 dollar. Det vill säga drygt 2200 kronor i dagens penningvärde. Den verkar dock inte ha nått svenska marknaden än... 

Ursäkta! ..är det fågelbajs på den?..fan vad ful den är..måste ju vara ett skämt!

3 hours ago, JSC said:

Är det inte samma sak som att köpa ett spö för 15 000kr, rulle 10 000kr, vadare 10 000kr osv fast billigare prylar gör samma sak. 

Ett spö är lite mer essentiellt än en linklippare, speciellt när det kommer till flugfiske.
Sen så gör inte ett spö för 1,5k samma sak som ett spö för 15k 😉 det är en sak som är säker. Är det värt prisskillnaden dock? Det är upp till var och en.

Premium vadare är bra mycket bekvämare och håller en evighet längre än de billigare (själv kör jag oftast åt det billigare håller dock).
Rulle däremot är ett glorifierat linföråd! Funkar slirbromsen och den inte väger bly så är det inte mycket som spelar roll efter det 😆 men det är kul att ha en premiumrulle till premiumspöt! Skyldig på den.

Edited by Lodjur

17 hours ago, Ismo said:

Ursäkta! ..är det fågelbajs på den?..fan vad ful den är..måste ju vara ett skämt!

Ser ut som dom inspirerats av kexchoklad. Både förpackningen och sedan lite av chokladen när den kommer ut igen efter att man ätit den.

• Thanks 1
  • Haha 3

34 minutes ago jakobj sa:

Ser ut som dom inspirerats av kexchoklad. Både förpackningen och sedan lite av chokladen när den kommer ut igen efter att man ätit den.

Jaa! ..där satt den..:D