Hoppa till innehåll

Hur länge hänger ni era grisar innan de är redo för regnbågsgrisar?


Jonas

Recommended Posts

Jag vet… hade oturen och snara en lekredo men imorgon ska den förädlas och med lite tur ger mig den fiskelycka man förtjänar när man binder magi på en välhängd gris😎👌🏻

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Jonas changed the title to Hur länge hänger ni era grisar innan de är redo för regnbågsgrisar?

@IsmoDu misstar dig. Tänkte först kalla den ”Ismo The Pig” men eftersom jag ska fiska tamfisk med den så känns ”Tamgrisen” mer naturligt😁

Men det här är ett komplicerat mönster… grisen behöver hänga klart först så den är mör nog att klara en borrpenetreringen utan att man stressar skinkfileerna allt för mycket.

Under tiden ska jag bläddra fram en krok med rätta böjen. Tror en liten orange kvast där bak och en röd kula i munnen kommer göra Tamgrisen till ett mycket eftertraktat mönster bland de regnbågsluttrade hökensåsfiskare jag ska fiska med fredag/lördag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Jonas said:

Kan nog med fog påstå att den blev svinhet… blev tvingad boxa in den andra grisen då han tog sig friheter..😅🔥

25CDDB29-D7D8-4256-9A4A-A698D8E30A19.jpeg

Fy fasen vad jag hoppas på att du får fisk på dessa innovativa och stilfulla kreationer. Kanske en ny klassiker på g, rentav i stil med ismopuppan? 🙃

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-11-27 at 23:15 leijonflies sa:

Blev det någon grisbåge på grisen? 

Nja... Den fick inte nån ärlig chans känner jag. Jag glömde den ju i stugan först. Men hämta den vid lunch. Så kanske att det blev 20 minuters fiske innan jag drog? Med det sagt hade den en förvånansvärt fin gång. Kände lite att jag kanske misstagit mig helt... det här är kanske en havsöringsfluga 🤷‍♂️😀 Ska låta den vila över vintern så ska den få en ny chans på havsöringspremiären 1 april 😎

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...