Jump to content

Sector vs Centric

Karl T
 Share

Recommended Posts

Tjena,

Jag funderar på en sexa för det lättare streamer-fisket på båge och öring med sjunklina.

Hade först tänkt ett Centric där jag har femman, men funderar på att testa ett Sector istället. Det skadar inte att det senare nu finns i ett mer klassiskt utförande utan FB och med träinlägg (NZ Special).

Uppskattar Centric då det känns väldigt lätt att fiska med och presenterar bra, men ibland undrar jag om det kunde ha haft mer power.

Tycker inte det ger så mycket att testa i butik då åtminstone jag kräver flera timmar för att känna in ett nytt spö.

Någon med synpunkt på Sector vs Centric? 

Tack! ️ 

Edited by Karl T

Jag hade ju tagit Sector... speciellt med tanke på att du redan har femman i Centric. Sector är ett magiskt bra havsöringsspö med en action som kompletterar din centricfemma perfekt om du bara går upp en klass. Det är mer pulver i Sectorklingan när det friskar i. Jag har fiskat med Sector i #6 några ggr den här säsongen. Har kastat lite med Centric femman med. Kanonspö det med. Känns som du blir välklädd vid vattnet och redo för allt med den kombon inför nästa säsong 👌😎

• Thanks 1

Klart du ska testa på lite havsöring om du bor i Skåne. Det finns ju massor med kul platser. Det gäller å lära sig hur det funkar bara. Det kan se platt och enformigt ut men under ytan döljer sig rev, djuphålor och tångbälten. Tidvattenströmmarna kryddar platserna med liv och fisketillfällen👌du har en helt ny värld att utforska. Lycka till.

• Thanks 1

1 hour ago, Jonas said:

Klart du ska testa på lite havsöring om du bor i Skåne. Det finns ju massor med kul platser. Det gäller å lära sig hur det funkar bara. Det kan se platt och enformigt ut men under ytan döljer sig rev, djuphålor och tångbälten. Tidvattenströmmarna kryddar platserna med liv och fisketillfällen👌du har en helt ny värld att utforska. Lycka till.

Yes, jag har en känsla av att man kan bli biten av det. Kul med vild fisk också. Även funderat lite på västkusten, kanske tar kontakt med dig eller de andra fjordguiderna för att se om det finns möjlighet till en guidedag i vår. Misstänker att ni blir fullbokade rätt tidigt🤠