holk till rackelhanespö (boströmsholken) sökes eller likvärdig.
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Då jag köpt på mig alldeles för mycket spön och fiskar alldeles för lite så för det nyaste gå vidare. Fiskat några timmar med spöt vid ett tillfälle. Spöt är reggat hos sage. 8700:- ink frakt Bilder kommer upp senare.
-
Oj vad synd att den fisken blev bonkad. Fisk på kilot är betydligt bättre som matfisk än denna. Viktigt att gener på dessa stora öringar får bevaras 😭 sen vet jag inte om spinnfisket riktigt hör hemma på detta forum? Då är ju fiskesnack ett bättre alternativ.. Fin fisk men med ett väldigt tråkigt öde.
-
Återkallar det här, hittade rytmen och det känns perfekt nu!
-
Jo hon fick möta slutet, blir bra mat. Känns inte till vanligheten att få en sådan saftig bit, extremt jäkla roligt fight var det vartfall. Kunde inte ens föreställa mig i min vildaste fantasi att jag skulle få nått över 2 Kg. Är du här ifrån ” Lodjur” ?
-
Inte bonkade du väl den praktfisken? 😢 Grattis oavsett, vilken firre! det PB:t kan nog bli väldigt svårt att slå 😄
-
Torrt är inte på tal nej. Malgomaj fick jag en öring på 4 kg vid strandkanten, extremt låg vattennivå i just malgomaj så vi hittade en riktigt bra udde med en brant djuphölja. Vi kör enbart haspel, inte ens prövat fluga. Men mindre mepps spinnare samt 14 gr skeddrag hugger dem vilt på. Jag har inte haft sånt här bra öringfiske förut faktiskt så jag är extremt nöjd, speciellt att jag slog mitt PB. Dock så har jag alltid drömt om att fånga en fjällröding så den skall vi försöka rikta in oss på nu.
-
Nu på kvällen har vi haft lite småfisk ( öring o abborre ) men sedan small en öring på 4 Kg på mitt haspel. Aldrig fått en öring över 1,5kg förut så det vart helt fantastiskt.
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts