Hoppa till innehåll

Färgglada rullar!!!


harlequine

Recommended Posts

Kan någon tipsa om flugrulle som ska funka till hö och som finns i olika färger? Får inte ihop att endast svart och silver/metall är de färger som folk vill ha. Har sett några märken som haft olika färger men vägrar betala över 1500kr för linförvaringen. Ös på nu med förslag. Jo jag har svarta Danielsson som fungerar ypperligt men liiite tråkiga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har själv köpt två stycken Alfa Arctic till mina Laxspön i färgen gunsmoke, sjukt fina och gedigna rullar i trevliga och läckra färger!

https://alfastore.ecwid.com/ARCTIC-REELS-c51420384

Tillverkas i Finland, kostar lite mer än 1500 men långt ifrån de summor som vissa andra rullar kostar.

Redigerad med Denho486
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago, Denho486 said:

Har själv köpt två stycken Alfa Arctic till mina Laxspön i färgen gunsmoke, sjukt fina och gedigna rullar i trevliga och läckra färger!

https://alfastore.ecwid.com/ARCTIC-REELS-c51420384

Tillverkas i Finland, kostar lite mer än 1500 men långt ifrån de summor som vissa andra rullar kostar.

Kan nog fixa en 20% rabatt kod också om du är intresserad :)

Jag gissar att "Designed in Finland" betyder att de med största säkerhet tillverkas i Asien...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago, Bigsalmon said:

Jag gissar att "Designed in Finland" betyder att de med största säkerhet tillverkas i Asien...

Möjligt, det har jag ingen koll på men tycker rullarna är väldigt trevliga till utseendet och funktionen är det inget fel på 😁👍

Redigerad med Denho486
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Denho486 said:

Har själv köpt två stycken Alfa Arctic till mina Laxspön i färgen gunsmoke, sjukt fina och gedigna rullar i trevliga och läckra färger!

https://alfastore.ecwid.com/ARCTIC-REELS-c51420384

Tillverkas i Finland, kostar lite mer än 1500 men långt ifrån de summor som vissa andra rullar kostar.

Detta var nytt märke för mig!!!!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago, harlequine said:

Kan någon tipsa om flugrulle som ska funka till hö och som finns i olika färger? Får inte ihop att endast svart och silver/metall är de färger som folk vill ha. Har sett några märken som haft olika färger men vägrar betala över 1500kr för linförvaringen. Ös på nu med förslag. Jo jag har svarta Danielsson som fungerar ypperligt men liiite tråkiga.

Tycker också det är märkligt att det inte finns mer av färggrannare flugrullar på marknaden. Vart i kontakt med Danielsson flugrullar om man kunde beställa rulle med annan färg eller rullfot, bromsratt eller nån annan del med roligare färg. Bestämt nej med svar att dom inte kan göra andra färger pga då måste dom ha reservdelar i alla färger också. Får inte ihop det heller. Bromsratt, rullfot i olika färger borde inte behöva hållas en reservdelslager på. Dom gör ju ibland dryfly i annan färg limit edition.  

Skulle genast köpa Danielsson rullar om man kunde köpa till delar i olika färger för att kunna pimpa upp rullen. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago, JSC said:

Tycker också det är märkligt att det inte finns mer av färggrannare flugrullar på marknaden. Vart i kontakt med Danielsson flugrullar om man kunde beställa rulle med annan färg eller rullfot, bromsratt eller nån annan del med roligare färg. Bestämt nej med svar att dom inte kan göra andra färger pga då måste dom ha reservdelar i alla färger också. Får inte ihop det heller. Bromsratt, rullfot i olika färger borde inte behöva hållas en reservdelslager på. Dom gör ju ibland dryfly i annan färg limit edition.  

Skulle genast köpa Danielsson rullar om man kunde köpa till delar i olika färger för att kunna pimpa upp rullen. 

Danielsson är superfina rullar och grymt prisvärda, men så himla tråkig design och färger. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är skitbilligt att lämna in rullen på eloxering, under en hundring, men det går bara på svarvade rullar och du får förstås demontera/montera själv. De jag har pratat med (Hama Eloxering i Katrineholm. Används av t.ex. Bengt Engelbrekt)) säger att det inte är helt säkert att funktionen blir precis som innan, då det nya "färglagret" kan vara tjockare/tunnare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Danielssons rullar är ju helt otroligt prisvärda numera. Och modellerna går ju aldrig riktigt ur tiden heller🤷‍♂️ Att erbjuda färgalternativ och låta kunderna bygga sina färgade rullar själv (som nautilus) är faktiskt en riktigt bra idé…👌🏻

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Jonas said:

Danielssons rullar är ju helt otroligt prisvärda numera. Och modellerna går ju aldrig riktigt ur tiden heller🤷‍♂️ Att erbjuda färgalternativ och låta kunderna bygga sina färgade rullar själv (som nautilus) är faktiskt en riktigt bra idé…👌🏻

Bara att göra extra spolar, bromsrattar, rullfot i olika färger borde ge en extra försäljning. En Danielsson/Loop rulle håller ju i evigheter och kunden behöver inte köpa ny var 5:e år. Men många av dom kunderna skulle nog köpa extraspole i snygg färg eller bromsratt osv. 

Undrar om det är pga att Loop har "kommit på iden" och har olika färger på extraspolar att Danielsson inte gör det också. 
Kanske har så bra försäljning att dom inte vill ha mer försäljning. Danielsson är supertråkiga att titta på men otroligt bra rullar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis. Bara det att man gör delar i olika färger tillgängliga för kunden gör ju att man öppnar upp för en befintlig kundstock att enkelt variera och modda sina rullar. Jag tror det här är en potentiell jättemarknad med tanke på hur sjukt många rullar det finns i omlopp redan nu?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@Karl Tjag är sugen på en original dry fly till min NRX+ sexa. Det är en väldigt lätt och bra rulle. Gillar dom 👌🏻 Fast har inte haft någon sen… typ 2000😅

får ju säga att de är helt sjukt prisvärda

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago Ismo sa:

Kanske bra att ha en färgGLAD rulle!..ifall fisket går åt H-ETE!

Riktigt bra mat funkar med… tänk och få komma hem till en bit souvasrökt renfilé efter en dag med missade chanser🤤🤗🏻

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Karl T said:

Tror att pandemi-effekten gav runt 20% tillväxt för Danielsson 2020.

Vill man öka mer markant krävs nog att man investerar i mer kapacitet och öppnar upp internationella marknader mer aggressivt kanske med agenturer (vilket skulle sätta press på deras prismodell). 

Det skulle vidare kräva att rullarna verkligen är 100% utan glapp, underhållningsfria m m – vilket de kanske är men jag tycker vissa reviews är lite tveksamma. 

Blev själv lite sugen på en Danielsson och funderar på att testa en till min nya sexa 🤠

Underhållningsfria eller underhållsfria? ;)


När det gäller kvaliteten hos Danielsson rullar så tror jag inte att det är jättemånga som har klagomål efter att faktiskt ha använt dem. Jag var skeptisk till dessa "tråkiga bruksrullar" och undvek dem som pesten och körde med Loop, Lamson och andra "premiumrullar" länge men nu är Danielsson i klar majoritet här hemma. Det är otroligt bra prestanda och kvalitet för pengarna.

När det gäller omsättning och utökning av produktportfölj osv så handlar det om ett företag med en omsättning på runt 10 MSEK och har 6(?) anställda. Om man räknar ut vad den omsättningen borde innebära i form av antal sålda rullar och vad en ev ökad NETTOförsäljning skulle vara i förhållande till ökade kostnader (ev utrustning, lagerhållningskostnader pga ökat variantantal), ökat arbete osv så kanske ett business case inte är så självklart eller fantastiskt ändå?

Jag gillar Danielssons modell och eftersom jag jobbar med just portfölj/produktion/logistikfrågor så blir jag rätt glad av se hur de jobbar med få modeller, skapligt bra modularitet etc.

(Egentligen tycker jag att de bara borde göra svarta rullar, alla andra färger är ju onödiga :) )


 

Redigerad med Sahlberg
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago Karl T sa:

Underbart spår i tråd om färgglada rullar 🤠

Just beställt en svart F3W 4seven. 

Tänkte du måla själv då? Eller hur jobbar du? Smidigt med helsvart bakgrund eller🤷‍♂️😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...