Hoppa till innehåll

Sage SLt 690-5 - Dags att sälja?


NoMore

Recommended Posts

Hej, fick med ett Sage SLT 690-5 som en del i att jag sålde ett Hilleberg tält för några år sen, tänkte ta upp flugfiske men det har inte riktigt blivit av och nu funderar jag på att sälja det. Det har ju några år på nacken nu, är det värt attt sälja det ens?  Vad tycker ni i så fall är ett rimligt pris? Begagnat men i bra skick, inga skador eller lagningar.

DSC_0134.JPG

DSC_0135.JPG

Redigerad med NoMore
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Blir nog att sälja av det då, lite väl mycket pengar som sitter investerade utan att komma till användning. Lite synd känns det ändå, det är ett otroligt vackert föremål, speciellt jämfört med mycket annan serieproducerad friluftsutrustning

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

@Karl T Ja, jag skulle nog bryta ned det till:

Mer noggrant byggda. När jag haft rullfästet som lossat (pga dålig limning) eller överdrivet mycket/ojämnt med epoxi vid lindningarna har det varit på nya spön. 

Mindre gramhets/trevligare estetik (subjektivt såklart) vilket möjliggjorde snyggare/rejälare komponenter. Undrar också om det inte blivit svårare att få tag på bra kork på senare år. 

Det finns såklart undantag men jag tycker något gått förlorat i spöna hos många tillverkare under de senaste tjugo åren.

Skillnaden är att nuförtiden är alla spön prestandamässigt bra men med lägre högstanivå på bygget. 

För tjugo/trettio år sen var det stor skillnad i prestanda och du kunde få utrustning som nästan fick dig att överge flugfisket. Men premiumspöna då var väl så bra prestandamässigt och oftast mer påkostat/bättre byggda. 

Köp ett gammalt Sage SP, helst 590-2, eller ett Winston IM6 så kommer du förstå vad jag menar ;) 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...