Hoppa till innehåll

Fluga från vattenskoter


Recommended Posts

Det handlar nog mycket om vilken skoter du kör. 

Vi kör en RXT 260 har visserligen inte fiskat från den men den har stort skrov och är stabil så det skulle inte vara något problem med att fiska fluga från den. 

Har bara kört en sommar så min erfarenhet är väl ganska ringa men mina erfarenhter är oavsett skrov så blir du blöt så torr eller riktig overall är nog att föredra

20210614_074019644_iOS.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago, MickeR said:

Må vara, eller på väg att bli, gammal nostalgisk och bitter, men i min bok är flugfiske och vattenskoter inkompatibelt. Man kan inte skriva de orden i samma mening.

Ja egentligen så har du väl rätt. 

Känns konstigt. Jag har samma känsla när jag fiskar RB från båt. Känns konstigt att ro runt med flugspö.

Sedan skulle jag nog tänka att det kan vara smidigt att fluga efter gädda med skotern. Man kommer nära och flyttar sig betydligt enklare med skotern än med båten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago, MickeR said:

Må vara, eller på väg att bli, gammal nostalgisk och bitter, men i min bok är flugfiske och vattenskoter inkompatibelt. Man kan inte skriva de orden i samma mening.

fair enough, men du skrev det just i samma mening ;)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...