Jump to content

Recommended Posts

Posted
58 minutes ago Hi-Lo sa:

Ofta släpar man runt på 4-5 askar packade med olika flugor… slutar att man gått runt på 3-4 mönster. 😎

Haha ja men det är ju ändå kul att ha alla flugor. Man tänker alltid att man vet ju aldrig men använder som sagt inte många när man väl är där.

Men det är många som säger olika saker ofta och då blir man lite sugen att prova men slutar ju med sina 3 favoriter typ

Posted
23 hours ago Ismo sa:

Kör min Puppa!..hur svårt kan det vara?..kanske en Ryssfluga!...olika djup. Fjanta med "Torrflugor"...slutade jag med när jag var 15 år gammal...gå djupt..95% av allt dom äter..sker under under ytan..MEN!!..fiska rätt!

Ja men får man köpa en jävel då? Jag har ju provat göra ett gäng verkat bra men vill ju jämföra med originalet och jag har material till att göra många många mer

Posted
28 minutes ago Simon86 sa:

Haha ja men det är ju ändå kul att ha alla flugor. Man tänker alltid att man vet ju aldrig men använder som sagt inte många när man väl är där.

Men det är många som säger olika saker ofta och då blir man lite sugen att prova men slutar ju med sina 3 favoriter typ

Sant!

Posted

'Tält' och 'bekvämt' -- två ord som inte bör återfinnas i samma mening med mindre än att de är åtskilda av en negation...

Fyller 50 i år och har landat i ståndpunkten 'gärna tält om det inte finns en säng på mindre än en timmes avstånd'...

Men ja. Jag håller med. Med åldern kommer en uppskattning av det simplistiskt effektivt avskalade välfungerande.

En 6wt i handen och ett dussin flugor i ena bröstfickan. En extra tafs samt en spole tippet och sax i den andra. Möjligen en reservrulle/lina.

Livet på en pinne.

Posted

Jag har en personlig favorit som heter chenillepuppan (finns på youtube)
Fiskar den gärna ca 20cm i krokböjen efter en vingad nattis med hög flytkraft, t.ex. goddards.

Gångbara klassiska nymfer som pheasant tail, haröra mfl. Sen har jag en förkärlek till kopparfärgade nymfer, t.ex. copper john :)

Hoppas du och vännerna får fina dagar!

• Like 2
  • 2 weeks later...