Jump to content

Älvräddarna Polisanmäler gruvbolag

Coach
 Share

Recommended Posts

Kaunis Iron polisanmäls för miljöbrott.

Läs mer på Facebook eller Instagram.

Finns även länk till film där utsläppet sker i Muonioälv.

Ser förj.....igt ut!

Hoppas en dom kan falla, det inträffade är fan inte okej! Jävla stolpskott som försöker hävda att man tar ansvar över driften i enighet med regler om miljön. 

Usch vad vidrigt beteende 🖕

Bra att Älvräddarna är på och anmäler bolag som inte sköter sig. Svårt att argumentera mot filmbeviset. Det syns ju tydligt att Kaunis Iron bryter mot tillståndet. De lär inte få något kännbart straff med den slappa miljölag vi har, men det ger åtminstone dålig PR.

• Like 1

Från Kaunis Irons hemsida:

Vi vill bli bäst i världen!

Vår vision är utmanande. Vi säger att vi ska utveckla världens mest hållbara järnmalm.

Det ställer krav på att vi hela tiden måste säkerställa att de beslut vi fattar väger in hållbarhetens tre perspektiv; social hållbarhet, ekologisk hållbarhet och ekonomisk hållbarhet.

Say no more....

3 hours ago, Calle55 said:

Från Kaunis Irons hemsida:

Vi vill bli bäst i världen!

Vår vision är utmanande. Vi säger att vi ska utveckla världens mest hållbara järnmalm.

Det ställer krav på att vi hela tiden måste säkerställa att de beslut vi fattar väger in hållbarhetens tre perspektiv; social hållbarhet, ekologisk hållbarhet och ekonomisk hållbarhet.

Say no more....

Bra, kan ju stryka den sociala och ekologiska biten nu då. Så är den punkten som alla vet är bolagets enda egentliga fokus kvar.

Edited by Lodjur

Har en suga i Huhtanen......med jämna runt 7 min,,,så kör dessa 90.tons Lastbilar förbi stugan!!! Fram å tebaks 10m ifrån.

Kul?...

NÄÄÄÄ

1 hour ago Balswinger sa:

Sånt "suger" säkert. 😎

Såg mitt misstag! STUGA!!!..heter det ju.....:D.....att jag nu köpte in mig där..engång i tiden!...varju oxå rätt fel.