Hoppa till innehåll

Arctic Silver Green Velvet


Invicita

Recommended Posts

Uff, dette ble et langt innlegg...

(2021).

I fjor kjøpte jeg et Arctic Silver Green Velvet #3. Snøret ble brukt på et Fenwick Techna AV 9'fot #3.

Denne lina skjœrer lufta ekstremt bra og det oppfattes dønn stabilt under kasting. Dette er ikke alltid tilfelle med tilsvarende liner med lang fronttapering (delta) i denne lineklasse. Jeg oppfatter det silkemykt og glatt med en fin balanse av stivhet/mykhet i coatingen som virker holdbar og solid .Mitt førsteinntrykk var sœrdeles godt. Lina gir god glid igjennom en lang fiskeøkt uten behov for å smøres. Men, nye liner er jo ofte glatte og fine til å begynne med. ..Nevnte stang har god og sterk progressiv rygg . Den takler like fint en lineklasse over angitt vekt.. Jeg nevner dette da Green Velvet virker for lett i forhold til akkurat denne stanga på litt lengre utkast/lengder. Mine egenskaper til å skyte dette snøret ut er ikke allverdens...men derimot går det bedre å arbeide snøret ut med noen ekstra blindkast. Selve oppfattelsen av dette snøret er at det glir og skjœrer silkemykt og elegant under kast. Snøret er stabilt og det tar ingen nervøse snarveier...😊 I forhold til mitt favorittsnøre til Techna AV'n," Vision target high float" (10/10), så virker  "Green Velvet" vesentlig lettere. Snøret er allikevel en nytelse å bruke på kort og medium distanse. Kombinasjonen stang og line er for meg ikke optimal (5/10) og jeg tror derfor at denne lina i lineklasse #3 passer bedre til stenger med ikke fullt så mye ryggrad som flere av dagens stenger er i besittelse av.

(2022).

Arctic Silver Green Velvet #3 i kombinasjon Thomas ♡ Thomas Lps (2-delt).

Her kommer nevnte egenskaper til lina for alvor frem. Stanga har vesentlig spinklere rygg enn Techna AV'n men er smidig  med overraskende god distinkt respons ved stans. Problemet jeg nevnte ovenfor med å skyte snøret effektivt, eksisterer ikke i denne kombinasjonen Stang og line er så til de grader i samarbeid, at det gis minimum 10/10 i karakter. En helt fantastisk kombinasjon.

Hvis jeg skal komme med en konklusjon, så er Arctic Silver "green velvet" #3, en line som er glatt og smidig med en coating som virker å ha en god kombinasjon av stivhet/mykhet slik at den ikke bare føles god, men er enkel å håndtere uten uhåndterlig krøll og annet negativ respons. Jeg har ikke lagt merke til at lina ikke strekker seg fullstendig i utkastet og jeg mener at den er god på akkurat dette. Her må jeg faktisk allikevel sjekke i stille vann for å vœre helt sikker. Klumpen virker tynn noe som førte til at jeg mente det kunne vœre noe av årsaken til at lina skøyt dårlig i bruk med Fenwicken . I bruk med Thomas og Thomas så har allikevel vekta på klumpen nok tyngde tii at lina går lett ut. Nye liner koster penger😊 og mitt første møte med green velvet var at den hadde flotte egenskaper, men at den ikke var god nok. Strunget opp på egnet stang, og denne lina er et klart førstevalg.

PS, jeg har hatt flere varianter opp igjennom...med liner i #3 som har lang fronttapering, men ingen av dem har oppnådd 10/10 i score.

 

Redigerad med Lars
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...