Jump to content

Söker tips på fjällfiske med minimal vandring

Floofa

Recommended Posts

Hej!

På semestern skulle jag och flickvännen vilja bocka av första fjällfisket. Vi kommer dock sova i bilen och därför är det ganska viktigt att det inte är allt för lång vandring tillbaka till bilen från fiskevattnet. Vi har bestämt oss för fjällfiske just för att kombinera mindre vandringar i vacker natur med fiske. 

Jag har försökt att göra lite research men det är verkligen jättesvårt. Finns det någon vänlig själ som har några tips? 🙂

Vi kan tänka oss att åka lite längre men det skulle helt klart vara att föredra med ett resmål som ligger under 7 timmar bort från Stockholm.

Tack på förhand!

Är ni beredda att lägga till två timmar på restiden så är Hardangervidda ett superhäftigt ställe, har svårt att tänka mig ett mer lättillgängligt ställe.
Kör vägen söder om Hardangervidda på E134 västerut, här finns ”hur många platser som helst” att stanna på precis jämte fjällsjöar. Fiska där eller vandra ut på fjället så långt det passar er.

Fiskekort löser ni på Inatur.no för 50-120kr/dag..

/Niklas 

17 minutes ago stingerlaxen sa:

Är ni beredda att lägga till två timmar på restiden så är Hardangervidda ett superhäftigt ställe, har svårt att tänka mig ett mer lättillgängligt ställe.
Kör vägen söder om Hardangervidda på E134 västerut, här finns ”hur många platser som helst” att stanna på precis jämte fjällsjöar. Fiska där eller vandra ut på fjället så långt det passar er.

Fiskekort löser ni på Inatur.no för 50-120kr/dag..

/Niklas 

Det är liite längre än vad vi hade tänkt oss men när jag tittar på bilderna så ser det ju helt magiskt ut verkligen! 

Det blir att diskutera lite här hemma🙂

Tack så mycket för tipset!

/Viktor