Hoppa till innehåll

Fiskeglasögon för ca 500:-?


Recommended Posts

Personligen har jag haft flera leech genom åren och de fungerar kanon när det är nya eller upp till 2 säsonger gamla. Sen går bågarna sönder eftersom det har varit hög spänning över linserna, eller så har linserna blivit väldigt repiga. Mina gamla vision glasögon håller betydligt bättre. Även de gamla guideline är felfria efter typ 10+ år. 

Jag har nu gått över till Costa och ångrar det inte en sekund! Jag rekommenderar dig att hålla koll på Tradera eller här på forumet och köp ett par begade Costa för typ en tusing. Det är väl investerade pengar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Rob01bjo sa:

Personligen har jag haft flera leech genom åren och de fungerar kanon när det är nya eller upp till 2 säsonger gamla. Sen går bågarna sönder eftersom det har varit hög spänning över linserna, eller så har linserna blivit väldigt repiga. Mina gamla vision glasögon håller betydligt bättre. Även de gamla guideline är felfria efter typ 10+ år. 

Jag har nu gått över till Costa och ångrar det inte en sekund! Jag rekommenderar dig att hålla koll på Tradera eller här på forumet och köp ett par begade Costa för typ en tusing. Det är väl investerade pengar. 

Upplever du stor skillnad i optiken mellan Costa och billigare Leech, funkar polariseringen lika bra? Kör du plast eller glas?
 

Hade egentligen tänkt satsa på ett par Costa men tänkte ta det nästa säsong, eller ev som du säger om det skulle hinna dyka upp ett par beggat till rätt kurs. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett par fotokromatiska Leech när de reades ut för typ 299kr.

Försäljnngstugget i beskrivningen lät ju bra, men helt värdelösa så fort det börjar skymma minsta lilla.

Kör ni med dubbel uppsättning, ett par på dagen och ett par med annat glas på kvällen? Blir ju duktigt dyrt om man ska ha Costa 😟

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Troutdreamer sa:

Upplever du stor skillnad i optiken mellan Costa och billigare Leech, funkar polariseringen lika bra? Kör du plast eller glas?
 

Hade egentligen tänkt satsa på ett par Costa men tänkte ta det nästa säsong, eller ev som du säger om det skulle hinna dyka upp ett par beggat till rätt kurs. 

Polarisering på leech är väl bra. Upplever personligen inte någon större skillnad mellan de båda. Costa har en tydligare skärpa och upplever att jag kan använda linsen betydligt längre, även vid skymningen (koppar) 

Jag har ett par koppar costa i glas för dagtid och ett par gula plast för skymningen. 

Kan dock säga så att kvaliteten överlag gör att jag aldrig kommer gå tillbaka till leech brillor.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...