Jump to content

steelhead shanks- hur få dit ögla för krok?

Chrglx

Recommended Posts

2EB952D7-A3BB-4580-BD67-2B4B2C4F4681.thumb.jpeg.233fa80ee0b0d0b4ca29cb8bb24e439d.jpegtänkte binda intruders, har därför köpt steelhead shanks. nån som vet hur man bäst får till öglan för att fästa kroken ?

har förstått att man kan använda typ berkley Fireline till själva öglan

Edited by Chrglx
la till bild

39 minutes ago, Chrglx said:

2EB952D7-A3BB-4580-BD67-2B4B2C4F4681.thumb.jpeg.233fa80ee0b0d0b4ca29cb8bb24e439d.jpegtänkte binda intruders, har därför köpt steelhead shanks. nån som vet hur man bäst får till öglan för att fästa kroken ?

har förstått att man kan använda typ berkley Fireline till själva öglan

Jag tittade på de där. Jag tycker det verkar osäkert när det inte finns nåt stopp längst bak.  Jag skulle rugga upp skaftet med en fil och använda massa superlim...

• Thanks 1

Jag har bundit mina intruders precis som ovan. lägger lämplig flätad lina dubbelt, binder den frammåt mot öglan på shanksen, sedan igenom och binder färdigt bakåt. Sen en del lim för att säkra. Sitter som berget. 

Finns säkert fler metoder men jag tycker det fungerar fint. Dock så ser öglan på OPST shanksen väldigt liten ut? Vet ej om det fungerar att lägga linan igenom?  

• Thanks 1

38 minutes ago, Rob01bjo said:

Jag har bundit mina intruders precis som ovan. lägger lämplig flätad lina dubbelt, binder den frammåt mot öglan på shanksen, sedan igenom och binder färdigt bakåt. Sen en del lim för att säkra. Sitter som berget. 

Finns säkert fler metoder men jag tycker det fungerar fint. Dock så ser öglan på OPST shanksen väldigt liten ut? Vet ej om det fungerar att lägga linan igenom?  

Ja, det är klart att man lägger linan genom ögat. Tänkte inte på det...