Jump to content

Krokers vaderskor

simms

Recommended Posts

Hej vill kolla om nåt av er har krokers vaderskor med utbytbara sulor funkar bra gå på sand i kusten?? Var i kusten i fredags efter havsöring fiske. Då blir lätt tappa ut sulor både skor när jag vada  och fundera vilken skit grej som hållbar inte men jag vada under vatten leopard eller stenar funkar väldig bra men inte för sand. 

Edited by simms

Vet inte om jag förstår frågan rätt, men jag har ett par Korkers Devil's Canyon (om jag minns rätt) med utbytbara sulor som jag använder till all min vadning (även kusten) och jag har inte haft några som helst problem i varken sand eller lera att sulan lossnar. Låter väldigt konstigt, för den sitter ganska hårt och bara simultant tryck i "hålen" där sulan fäster till skon kan få sulan att lossna. 

1 hour ago Lodjur sa:

Vet inte om jag förstår frågan rätt, men jag har ett par Korkers Devil's Canyon (om jag minns rätt) med utbytbara sulor som jag använder till all min vadning (även kusten) och jag har inte haft några som helst problem i varken sand eller lera att sulan lossnar. Låter väldigt konstigt, för den sitter ganska hårt och bara simultant tryck i "hålen" där sulan fäster till skon kan få sulan att lossna. 

Hej nu har skriva rätta ord som jag såg inte. Det är stämmer vad du skriv om ska vara hårt tryck i ”hålen” men den lossna lätt när jag ut vada under sand botten. Jag vet inte varför blev det. 

1 minute ago puoltsa19 sa:

Jag har Korkers Terror Ridge vadarskor.
Skorna är stationerade i stugan och jag har använt dom ca 30 gånger den här sommaren och sulorna sitter fast, släpper inte oavsett typ av älvsbotten.

Ja i övriga lossna den inte i älven , stenar och leopard i botten. Men rent bara sand botten då lätt lossna sular. 

Just now, simms said:

Ja i övriga lossna den inte i älven , stenar och leopard i botten. Men rent bara sand botten då lätt lossna sular. 

Vissa ställen där jag vadar är det sandbotten, lera, dy och så här långt inga problem med att sulorna ska släppa.

1 hour ago, Ismo said:

Har ägt ettpar Korkers engång i tiden..så ut som en Brottarsko..med ubytbara sulor..grå i fägen (själva skon)..

SÄMSTA sko jag någonsin jag ägt..fanns ingen hälform på den skon..aldrig haft sådant skoskav..!

Gick på tå efter Kalixälven..efter första resorna!..fanns ingen hud kvar längsmed hälen.

Sen så lossnade sulan titt som tätt...höll på att slå ihjäl mig..längs Kalixälvens stigar.

På med denna bild..var det sista året jag hade dom..(glömde hem ena skon) därav bilden av å med Henka/Fiskelust.

ismosko.jpg

Tror nog utvecklingen för Korkers skor har gått fram sen detta foto togs😂

• Haha 1

devils canyon har jag också. Felet är dom gummisulor som ingår. Helt värdelösa under vatten. Men finns en bättre variant att köpa. Ganska besvärligt med snörningen när man drar åt får man göra det flera gånger! Vanliga skosnören att föredra. Annars rejäla dojjor!

• 4 weeks later...