Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken lina till LTS x1 14, 6 #10

Featured Replies

Hej! 

Nybörjare som tänker ge mig på att fiska lax nästa år. Har införskaffat mig ett LTS x1 14, 6 #10. Undrar vilken linuppsättning ni med lite mer erfarenhet rekommenderar till detta spö? 

Hej! 

Jag fiskade med Guideline DDC Connect 42 gram när jag hade ett sådant. Tyckte det funkade jättebra. Så en Rio Versitip # 10 tror jag funkar fint. 

Mvh Arne 

Edited by Lusen

• Author

Hej! 

Tack för informationen, ska kika på dem

Mvh/Andreas 

På 2022-10-09 at 12:20 12steps sa:

Hej! 

Nybörjare som tänker ge mig på att fiska lax nästa år. Har införskaffat mig ett LTS x1 14, 6 #10. Undrar vilken linuppsättning ni med lite mer erfarenhet rekommenderar till detta spö? 

Hej, beror lite på var och när du ska fiska. Tidigt på säsongen är ofta sjunklinor bra när det går mycket vatten om du fiskar i en djup älv. Medans om du fiskar i på grunda ställen såsom Mörrum så räcker det med t.ex Rio versitip. Men gram ska du sikta på 41-44g men 42g blir nog optimalt på de spöt.

• Author

Tack så mycket för info. Bor i Jämtland så första gången blir nära. I stjördalsälven, Norge 

På 2022-10-12 at 13:29 12steps sa:

Tack så mycket för info. Bor i Jämtland så första gången blir nära. I stjördalsälven, Norge 

Okej, då ska jag rekommendera sjunklinor från t.ex GL eller Nam. Nam 4/6 och I/S2 i 42g eller GL 135 44g och FHS2 44g. Båda är bra, föredrar dock själv Nam

• Author
4 hours ago Elias Hansson sa:

Okej, då ska jag rekommendera sjunklinor från t.ex GL eller Nam. Nam 4/6 och I/S2 i 42g eller GL 135 44g och FHS2 44g. Båda är bra, föredrar dock själv Nam

NAM har jag ingen erfarenhet av, ska kolla upp. Tack