Jump to content

Glasögon med polariserande, fotokromatiska & slipade glas

Lodjur

Recommended Posts

Åhoj!

Är det någon som vet om en tillverkare som säljer glasögon som är polariserande, fotokromatiska & med slipade glas?

Att få tag i ett par glasögon med polariserande och fotokromatiska glas utan slipning verkar inte vara ett problem.
Inte heller att få tag i ett par som är slipade och polariserande ELLER fotokromatiska verkar vara ett problem.
Däremot när de 3 kombineras verkar det vara väldigt svårt.

Det hade varit drömmen för en med brytningsfel att kunna ta på sig 1 par glasögon och aldrig behöva byta efter ljusstyrka ute, eller för att få polariserande glas, utan att behöva offra skärpa på synen.

Edited by Lodjur

• 2 weeks later...

Det var ju dumt..  vi va ju några stycken som la ju en stund på att googla upp en massa.

I praktiken landa jag i att det finns polariserande fotocromstiska glasögon. Flera tillverkare har dem. Ex oakley, ray ban mfl.

jag skulle kollat med synsam och kollat om de kan slipa ex ett par Ray Ban P Cromatic? Fast jag är osäker om det är rätt modell? Jag länka ju typ fyra fem tillverkare… kanske kan hitta dem i min historik?

45 minutes ago, Jonas said:

Det var ju dumt..  vi va ju några stycken som la ju en stund på att googla upp en massa.

I praktiken landa jag i att det finns polariserande fotocromstiska glasögon. Flera tillverkare har dem. Ex oakley, ray ban mfl.

jag skulle kollat med synsam och kollat om de kan slipa ex ett par Ray Ban P Cromatic? Fast jag är osäker om det är rätt modell? Jag länka ju typ fyra fem tillverkare… kanske kan hitta dem i min historik?

Det skulle vart fint, för jag fick inte se inlägget så jag vet inte vad du kom fram till! :(

5 minutes ago, Ismo said:

Tror nog att även helt blinda!!..kan fiska utmärkt!

Fiska torrfluga med brytningsfel är ett helvete, kasta mer än 10 meter så behöver man en indikator för att ha en chans att se flugan...

15 minutes ago Lodjur sa:

Det skulle vart fint, för jag fick inte se inlägget så jag vet inte vad du kom fram till! :(

Fiska torrfluga med brytningsfel är ett helvete, kasta mer än 10 meter så behöver man en indikator för att ha en chans att se flugan...

En har väl 2st händer?...själv kör jag på känsla!..behöver inte SE!!!..när det hugger...vilket folk har förundrats över ..