Jump to content

Edgeflyfishings 1:a sida ..lr. forum

Ismo

Recommended Posts

Kommer inte in någonstanns med min starionära Dator..

Den säger att..

"Anslutningen är inte privat.sen om att "en angripare kan stjäla dina uppgifter..b la bl a.

Inga problem med någon annan webb-sida! Märkligt

Edited by Ismo

58 minutes ago Lodjur sa:

Testa annan webbläsare på datorn och se ifall det påverkar.

Men det gäller bara till Edge!..kommer in på alla...andra sidor..bara Edge.

• 2 weeks later...

Jag kommer inte åt Edge (sida och forum) från mobilen eller platta.
Android på båda, har testat med Chrome och Samsungs egna webläsare. Har rensat cookies, startat om enheterna etc och problemet uppstod samtidigt som det stora problemet i slutet av oktober och sedan dess har det inte funkat.

Någon annan med samma problem?

@Niclas L, något ni känner till eller har tips på hur man fixar?

55 minutes ago, Sahlberg said:

Android på båda, har testat med Chrome och Samsungs egna webläsare. Har rensat cookies, startat om enheterna etc och problemet uppstod samtidigt som det stora problemet i slutet av oktober och sedan dess har det inte funkat.

Allt funkar som det ska på min androidlur.

5 hours ago Sahlberg sa:

Sådär hade jag det med i nästan en vecka. För mig funka det bara om slog av Wi-Fi och surfa på mobilen eller med mobilt wifi.

lösningen var att bryta strömmen till routern med bredband in i huset och göra lika med min Telia Wi-Fi router. Hade avstängt i 15-30 min. Sen funka det klockrent. Jag tror det har att göra med att det låg nån gammal cachad macadress som peka mot gamla servern.

• Thanks 1

1 minute ago, Jonas said:

Sådär hade jag det med i nästan en vecka. För mig funka det bara om slog av Wi-Fi och surfa på mobilen eller med mobilt wifi.

lösningen var att bryta strömmen till routern med bredband in i huset och göra lika med min Telia Wi-Fi router. Hade avstängt i 15-30 min. Sen funka det klockrent. Jag tror det har att göra med att det låg nån gammal cachad macadress som peka mot gamla servern.

Stängde av Wifi på mobilen, funkade direkt. Tackar!

• Like 1

Kan ni inte..BARA SURFA!!....en skall kopplas i varenda hål ens kropp har!..tro fan att det lägger av.:mellow:

VIKTIGASTE!!,,är att änd stationen funkar...= HJÄRNAN.

2 minutes ago Ismo sa:

Kan ni inte..BARA SURFA!!....en skall kopplas i varenda hål ens kropp har!..tro fan att det lägger av.:mellow:

VIKTIGASTE!!,,är att änd stationen funkar...= HJÄRNAN.

Helt otroligt. Du har snart varit medlem i 20 år och jag förstår fortfarande sällan/inte vad du skriver… 🤷‍♂️🤪😁

• Like 1
  • Haha 5

1 hour ago, Jonas said:

Helt otroligt. Du har snart varit medlem i 20 år och jag förstår fortfarande sällan/inte vad du skriver… 🤷‍♂️🤪😁

Håller med 🤣 Ismo är en profil här, det är många gånger jag suttit och funderat vad fan han menar så jävla roligt :D  

1 hour ago Jonas sa:

Det är att RÖVEN!! ..funkar ..kan du inte skita..då har du problem.....Det är inte hjärnan som är Chefen..:mellow:

1 hour ago Jonas sa:

DÅ!..måste du fiska med mig!!:)

1 hour ago Ismo sa:

DÅ!..måste du fiska med mig!!:)

Bra idé, då tar vi ett glas vin så kanske det klarnar… In vino veritas 😁🥂

28 minutes ago Jonas sa:

Bra idé, då tar vi ett glas vin så kanske det klarnar… In vino veritas 😁🥂

Glas Vin!!?..Näää..en en redig sup!!!(Sprit)...annars dricker jag ur flaskan/din DIREKT!!..rakt av..med din Frus !! Trosor.

Vi dricker väl på/med Norrländskt VIS..?..lr ?

Sista gången jag drack Vin på ett FIIINT!!..sätt..var in Orkla..Privat sträcka..en värdelös "Running pool"..

Jag släpte glaset å sa.." Smaka bra"..å dom tittade!!:wacko:

Sen att jag vart as..knalll.(boende).strax" efter..några tim...hittade inte tröskeln..vid dörren!..är en annan fråga.:rolleyes:

Edited by Ismo

32 minutes ago, Ismo said:

Sista gången jag drack Vin på ett FIIINT!!..sätt..var in Orkla..Privat sträcka..en värdelös "Running pool"..

Jag släpte glaset å sa.." Smaka bra"..å dom tittade!!:wacko:

Sen att jag vart as..knalll.(boende).strax" efter..några tim...hittade inte tröskeln..vid dörren!..är en annan fråga.:rolleyes:

Sakta i backarna! Jag har bild på när du sitter i vår soffa å käkar revbensspjäll och dricker rödvin 😘

1 hour ago Ismo sa:

Glas Vin!!?..Näää..en en redig sup!!!(Sprit)...annars dricker jag ur flaskan/din DIREKT!!..rakt av..med din Frus !! Trosor.

Vi dricker väl på/med Norrländskt VIS..?..lr ?

De här trosorna ska de bara av eller används de på  något sätt när vin inmundigas?