Jump to content

Hökensås – dags att lämna folkhemmet 1.0?

Recommended Posts

Ett genuint paradis … säkert ett av Europas bästa P&T. Älskar det.

Om områdets tillkomst under 50-talet var första vågen – så kanske det är dags för ett nästa steg nu?

Hur kan det exempelvis komma sig att det inte finns en schysst country club inne på området med bra rum, top notch bar med öppen spis, steak house / restaurang, spa, bastubad, kanske ett husband om helgerna, en tennisbana, kvällar med flugbindning i kombination med whisky-provning, western-ridning, range-rover tours, catering till vattnet, etc? 

Folk åker dit ifrån utlandet och är inte rädda för att lägga ut pengar (som bekant).

Alla kanske inte vill bo i Mullsjö, Jön, i tält, husvagn, eller hos en vänlig radikal, käka Dennis grillkorv, och prata om den eländiga högern. Är det inte sjukt lamt?

Skulle vilja se motsvarande ”koncept” , det är ofta en självklarhet, replikerat längre norr ut – och tar gärna emot tips om det redan finns.

Den ekomiska kalkylen känns dead cert om man är so minded? Jag kan knappt tro dagens utbud i området?

(Jobbar inte själv inom hospitality – men någon måste se potentialen här … inte bara fiskare i målgrupp) 

Edited by Karl T
OCD

2 hours ago, Henka said:

Norrbyströmmen? 🤕

Har haft den på min lista ett tag, ska vara mkt trevlig.

9 hours ago, Balswinger said:

En bassäng med regnbåge på High Chaparall så är du hemma! 

Å line-dance på kvällarna. 🙂

Njae :)

20 minutes ago, Helios said:

Var förbi en sväng igår.

Såg en hel del folk vid Göl39  som väntade på att storfiskarna de har släppt i skulle nappa.

Öppna en ute-pub där vore en kanonaffär just nu!😀

11 kg som störst hörde jag 🧐😎😃

(Kan det stämma?)

Tveklöst de bästa sportfiskarna för en semi-nybörjare som mig. Vackra och enormt starka.

9F861143-3FD3-4D29-9962-017D6B70C886.jpeg

• Like 3

I mitten av 80 talet jobbade jag i Jönköping och då blev det en hel del fiske i Hökensås.

Fick en och annan regnbåge, inga våldsamt stora men fiska fick man.

Som tur var blev jag bara 2 år där nere, men jag har Hökensås på mitt CV. Nu i efterskott kan konstateras av många Put and Take vatten är nog detta en av de bättre, tror jag.

• Like 1