Hoppa till innehåll

Hjälp fryser om fötterna 🥶


Redtag88

Recommended Posts

14 hours ago Lars sa:

Bestilte thermoticsställ, vest och byxa och fikk til svar at flyteffekten avtas etter tid ved slitasje som feks. sitte i båt ol. Noe å tenke på ved bruk...

Intressant. Jag har ju haft mitt ställ några år nu. Ska testa flytkraften på det vid tillfälle. återkommer

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Lodjur said:

Dessa är ett billigt alternativ för att få värme i skorna eller vart man kan tänkas vilja ha det.
Körde de i eller under sockarna förra våren och de hjälpte till att hålla tårna varma i ca 5h.
Packa upp dem och låt dem ligga och "aktiveras" i luften medan du packar upp resten så är de varma när det är dags att slänga på sig vadarna.

https://www.biltema.se/fritid/jakt/jaktklader/varmepase-4-pack-2000030705

Beror väl på hur ofta man är ute om det blir billigt eller inte ;) 

Ja detta har jag faktiskt gått och funderat på 🙂 har ju liknande liggandes till pimplingen när det blir kallt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Redtag88 said:

Ja detta har jag faktiskt gått och funderat på 🙂 har ju liknande liggandes till pimplingen när det blir kallt!

En vän som är ganska många vårar har väldigt dålig blodtillförsel i händerna och har riktigt svårt att flugfiska i kallt väder nu för tiden, han tar 2st av den varianten som är för händer och gör en dubbelmacka i sina fingerlösa handskar. En ovanpå handen och en i handflatan på varje hand. Det hjälper tydligen bra att hålla fingrarna levande ett extra tag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

A och O är tillräckligt stora skor och kläder, så att du får plats med massa ullkläder under, alltså klassiska lager på lager. Först långkallingar och tröja av typen ”nät”, Aclima eller Brynje, helst gjorda av ull. Sen Woolpower ullfrotte. Sen riktig tjocka gammaldags stickade byxor och tröja, av typ det tjockaste ull du hittar. Jag gillar Graveniid Bivvu ullbyxor och Devold Nansen tröja. Riktigt tjock buff också runt halsen, och så en riktig mössa, gärna pälsmössa. Och på fötterna, först ullstrumpor halvtjocka och sen ett eller två par tjocksockar, alltså gammaldags stickade sockar. Huvudet och halsen är jätteviktigt att hålla varmt, för att kunna hålla resten av kroppen, inklusive händerna varma. Ju varmare kropp, ju lättare är det att reglera värmen genom att öppna upp och byta till lättare mössa och halsduk/buff, och kunna jobba utan handskar. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...