Jump to content

Blir en förbannad..lr. blir en Förbannad?

Ismo

Recommended Posts

Helt sanslöst!!..Värsta samhälls parasiter som finns..POLITIKER!..ingen skam alls i kroppen..inge alls..."Hon har varit felavlönad"..som det står..

Folk i Sverige idag..många..går på knäna ekonomiskt..åsso får en läsa om en Politiker som uttalar detta?..Dom borde inte få nån arvode alls!..enl. mig.

Deras vanliga lön räcker gott å väl..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8J5w91/trelleborgsmoderaten-hojer-sin-lon-med-53-000-kronor

Edited by Ismo
  • Like 1

Tycker tvärtom att ersättningarna i offentlig sektor borde upp, både för fotsoldaterna och för högre positioner för att attrahera folk med huvudet påskruvat. 

Finns rätt mycket att spara in på … 

• Thanks 1

53 000 per månad???? ..så sitter hon & försvarar det..53 000 pix..

Tänk om jag när jag fortfarande jobbade som Lokreparatör!..Gått in till min högsta Chef..å sagt.." jag är underbetald"

Tycker min lön skall höjas med 30 000/mån...

Hade nog blivit utskrattad...

Jag repa faktiskt LOK!! ..dom Loken var ute å leverera malm till Narvik..å vidare sen..sen till Malmhamnen i Lule,,,å vidare.

Jag ARBETADE faktiskt...bidrog med nått..vilket jag INTE!!..tycker en Politiker. gör/gjort! någonsin..Käft har dom..men inget annat.

Skulle inte få bli politiker om man inte hade typ 20 års arbetslivserfarenhet..... fan har jobbat i 54 år gick i pension vid 68 års ålder å med alla djävla höjningar på allt så är det inte så lätt.... finns dom som har det sämre så vi kunde ju se till att vi pensionärer kunde få det lite bättre...

Politikerna har ju ganska fina pensioner! Skillnad på folk å folk😡

Haha spårade ut lite där😂

26 minutes ago Karl T sa:

Det kanske är för mycket för henne, men inte för hennes position enligt min mening. 

Fortfarande!!!..oavsett hennes position...så är den /det arvodet inte värd henne..sen så ARBETAR hon INTE!!..hon vet fan inte vad ARBETE innebär.

Hennes grundlön räcker åt henne gott å väl...hon behöver inge mer pengar...lr. är hon dyr i drift??

Sen så sitter sådan som hon å skriker..när fotfolket vill ha bättre lön...kanske med en tusenlapppFÖRE SKATT..

NEJ!!!...alldeles för mycket.

FII FAAN ..säger jag bara..

• Like 1

Rätt roligt att läsa i artikeln!...Förrutom hennes arvode skall höjas å det GRÖVSTA!!

Sen så skall hennes lön upp rejält!!..rätt snart..

"För kommunstyrelsens ordförande Ann Kajson Carlqvist (M) ska arvodet pumpas upp från dagens 71 500 kronor till 125 000 kronor i månaden. Först höjs lönen till 89 375 kronor. Sedan ska den upp på 125 000 kronor till 2024 – vilket ska behandlas igen i oktober 2023, skriver Trelleborgs Allehanda."

Jag jobbade i sträck i 38 år & 3 månader..

Slutade i princip strax innan jag skulle ha fyllt 60 år..pga. JAG SPARAT i många år..ansåg att jag hade råd med det.

Har tagit ut div Tjänste pesioner å dylikt på 10 år..

Får nu ut strax under 14 000 NETTO per/mån..tur att jag bor billigt.

Lite skillnad mot den Kärringen..när hon tar Pension...Lr???

Edited by Ismo
  • Like 2

Det är ju skattepengar vi talar om. Till politiker på kommunnivå och som inte ens behöver ta personligt ansvar för sina beslut. 

Jag är rätt övertygad om att det finns tillräckligt med kompetens som är helnöjda med en miljon i årslön istället för 1,5. Besparingen på nationell nivå räknat på 290 kommuner blir 145 miljoner per år.

Med det sagt tycker jag att det är viktigt att det är hög kompetens på toppen.

Jag gillar däremot inte att kommunpolitiker sitter och höjer sina löner godtyckligt och motiverar det med jämförelser med tjänster inom näringsliv osv. Tjänster där man faktiskt kan utkräva personligt ansvar.

Hoppas medierna hänger ut den här kvinnan lika grundligt som Norrköpingspolitikern som försökte med samma grepp och som till slut valde att avgå tidigare i höst. Tycker det var ett lämpligt avslut för honom och det skulle kännas bra om den här typen av personer jobbade med helt andra uppgifter än att förvalta skattemedel fortsättningsvis.

• Like 2

På kommun-nivå är den totala kostnadsstrukturen ofta häpnadsväckande. Titta på hur många tjänstemän en vanlig kommun med 20k medborgare har … samt på vad som serveras på äldreboendet. 

Min issue i denna tråd är med myndighetssverige, där man blir lite mörkrädd när man betraktar en del av ledarskapet …

Om det gäller skogsbränder, pandemi, brottslighet, skyddsrum, migrationsvåg, pass back-log, …, där andra länder är förberedda blir Sverige ständigt taget på sängen. 

Jag menar att man borde se över möjligheter för att attrahera lite skarpare verktyg även om det får kosta (och skapa en möjlighet att ge dem sparken!).

Edited by Karl T
OCD
  • Like 1

Är det nån YRKES GRUPP!..som ä underbetalda..så är det dom i Sjukvården..

Tänk vad dom fick ställa upp under Cocvid tiden(kanske kommer en ny?)

Sjukvård behöver dom flesta under en livstid..ÄVEN Politiker..

• Like 1

Sen så tänker jag på.. Vem gör mest NYTTA!!!..en Politiker lr. en Sjuksyster m.m?

& ..en i toppen av/i samhället..vem hamnar först i kön?..

Vem är viktigast?

Om en kollar Kirunas Politiker..så är det skämt!..

Många av dom satt på Mommaskrog på slutet av 70-talet..både 80 å 90-talet..sen så tittar vilkar poster dom har i dag..

Det är ett SKÄMT!..å ser vad dom får i lön(på tanke vad dom kan)..jag vill spy!..bättre krav borde väl kunna ställas?

Edited by Ismo

Håller med dig Ismo. För att inte tala om Bankdirektörer och höga chefer med bonusar på miljonbelopp.

En undersköterskas lön motsvarar ungefär 7xlönen i samhällsnytta.
Medan en högsta chef på ett stort företag ligger på MINUS ungefär 100xlönen.

Ganska snett fördelat har det blivit efter 70-talet ungefär.
Men å andra sidan har vi alla fått det bättre. Bara skillnaden som ökat helt dramatiskt.

Just now, SA said:

För övrigt gav jag fan i att rösta i senaste valet för första gången. Undrar varför😝

Ja på en del plan imponerar inte något parti … 

Exempelvis det här med försvarsalliansen. 

Varför skickar vi ÅsaNisse mfl till Turkiet istället för att blankt säga att det är Stoltenbegs mfl jobb att ena alliansen och deklarera värdet av oss som medlem (förutsatt att man nu vill bli medlem …).

• Thanks 1

Sverige är rätt bra ..EGENTLIGEN!!..ang. Könsfördelnigen av å me Löne..men ändå rätt långt ifrån..

Men gillar dock inte av att våran ..pga"könsfördelning!..säger att HAN..är mera värd..i Lön..hon.."..ett skämt!..VEM?..är det som säger att HAN..är/kan mer än Hon?..

Det finnes värdelösa Kärringar som Gubbar!...överallt.....oftast då i fråga om VD-Post/Chefs..

Nu pratar jag om dom som..verkligen gör NYTTA!..där bör det vara lika.

Märkligt nog!..så har LKAB..fått mera kvinnliga medarbetare..bra rl. gott?

13 minutes ago, SA said:

Håller med dig Ismo. För att inte tala om Bankdirektörer och höga chefer med bonusar på miljonbelopp.

En undersköterskas lön motsvarar ungefär 7xlönen i samhällsnytta.
Medan en högsta chef på ett stort företag ligger på MINUS ungefär 100xlönen.

Ganska snett fördelat har det blivit efter 70-talet ungefär.
Men å andra sidan har vi alla fått det bättre. Bara skillnaden som ökat helt dramatiskt.

Varför skulle ägarna av ett företag ge någon en lön som inte motsvarar deras upplevda nytta?

34 minutes ago Fisk sa:

Varför skulle ägarna av ett företag ge någon en lön som inte motsvarar deras upplevda nytta?

Upplevda nytta ja!...men Kärring jäveln anser att hon är mera värd...Gör hon NYTTA?..Knappast!..bara HON SJÄLV! ..lr ?

Är HON..Företagare?..

Edited by Ismo