Jump to content

Bra sagt!!!

Ismo

Recommended Posts

Rätt fränt!..i dessa Arabländer..protesterar VILT!!..över att någon bränner en Sagobok om nån Tomte b la.

Oavsett om det hade handlat om Bibeln,

Utbildade vuxna männsískor!!..som tror på kladd i en bok..Jag HÄPNAR..

• Like 2

Jumer av befolkningen inte har fått en gedigen utbildning i sitt liv!..dessto lättare för div. Ledare att kuva dom..rätt logiskt.

Vi Svenskar är generellt bra utbildade..därför tror färre på en sorts sk. GUD!

ENKELT!!

Åkte Taxi för en tid sedan!..Chauffören var f. Eritrea../känner min äldre bror oxå Taiförare vid sidan av sitt ordinarie Jobb.

Han kunde inte FÖRSTÅ!!..att jag inte på nån sk. GUD..

Varför skall jag tro?..frågade jag!..måste vara enl. mig!! VETENSKAPLIGT..BEVISAT!!..Tror inte på nått annars..sa jag..

Sen så sa jag.."Om jag hade haft en Pistol nu!..här å nu.!!..Å skjuter dig i huvet...så är du borta för alltid!..vad är det du inte förstår?..frågade jag..DU!!.skall bevisa för mig att det finns en sorts sk. GUD..inte jag!..behöver inte.

Fick som ingen svar då..PUCKO!!..tänkte jag då..

Världen blir ju bara galnare å galnare!..

NÄÄ! ..en fet jävla Asteriod lr ..nått!..bomba in..så får Naturen starta på nytt.....som det känns.:mellow:

Detta med en sorts "Guds" tro..fattar jag inte!..OM!!..en nu har en stark sk. Guds tro!..VARFÖR?

..STOR TJUTER EN!!..när en nära anhörog DÖTT!!..???? Varför?..orkar inte vidare utveckla detta!

5 hours ago, Ismo said:

Varför skall jag tro?..frågade jag!..måste vara enl. mig!! VETENSKAPLIGT..BEVISAT!!..Tror inte på nått annars..

Och hur är det med detaljer inom flugbindning? Hur många av de saker som du tror är viktiga egenskaper hos flugorna har du bekräftat genom empiriska studier utförda på ett vetenskapligt korrekt sätt? 🫣😎😉

4 hours ago Henka sa:

Och hur är det med detaljer inom flugbindning? Hur många av de saker som du tror är viktiga egenskaper hos flugorna har du bekräftat genom empiriska studier utförda på ett vetenskapligt korrekt sätt? 🫣😎😉

Det är väl en jävla skillnad!!..jag tror nått inom Fisket...men jag vet inte!..men blir det närmare det jag tror!...om det gör nån skillnad...så att säga.

Det kan fan inte en troende inom Religion säga..jag tror nog jag har bättre BEVIS!..BEVISLIGEN! ..lr ?  Fler Fiskar..snabbare..

Sent om natta!..JAG ÄRJU BA BÄST!..Folk får BEVISLIGEN lättare mera/bättre med Fisk...men en Puppa..:P..Har BEVISLIGEN!!..oxå visat dom ..när dom fiskat med mig..:rolleyes::lol:

Edited by Ismo

6 hours ago Henka sa:

Detta med EMPIRISKA!..fråga inte mig!..Fråga Gunnar Westrin..var inte jag som skrev artikeln...vet knappt vad ordet betyder..så smart är jag inte!

9 hours ago, Ismo said:

Det är väl en jävla skillnad!!..jag tror nått inom Fisket...men jag vet inte!..men blir det närmare det jag tror!...om det gör nån skillnad...så att säga.

Det kan fan inte en troende inom Religion säga..jag tror nog jag har bättre BEVIS!..BEVISLIGEN! ..lr ?  Fler Fiskar..snabbare..

Du har inga bevis, du har upplevda indikationer, det är ganska svårt att säkerställa att de yttre omständigheterna är sådana att det ens är jämförbara situationer du fiskat i. Det är knappt ens jämförbara förhållanden mellan två kast. Och det kan ju faktiskt vara så att den dagen du har det där toppenfisket med en fluga och hade jättedåligt fiske igår med en annan fluga ger bra resultat av helt andra anledningar än just flugvalet 👻

Men, pudelns kärna här är nog att det är väldigt konstigt att det finns folk som tycker att religion är viktigare än flugfiske! 🤔

21 minutes ago Henka sa:

Du har inga bevis, du har upplevda indikationer, det är ganska svårt att säkerställa att de yttre omständigheterna är sådana att det ens är jämförbara situationer du fiskat i. Det är knappt ens jämförbara förhållanden mellan två kast. Och det kan ju faktiskt vara så att den dagen du har det där toppenfisket med en fluga och hade jättedåligt fiske igår med en annan fluga ger bra resultat av helt andra anledningar än just flugvalet 👻

Men, pudelns kärna här är nog att det är väldigt konstigt att det finns folk som tycker att religion är viktigare än flugfiske! 🤔

Men fortfarande Henka!!..vem har haft mest rätt?

Du om någon har ju fiskat med mig!

Edited by Ismo

16 hours ago, Ismo said:

Sen så sa jag.."Om jag hade haft en Pistol nu!..här å nu.!!..Å skjuter dig i huvet...så är du borta för alltid!..vad är det du inte förstår?..frågade jag..DU!!.skall bevisa för mig att det finns en sorts sk. GUD..inte jag!..behöver inte.

Fick som ingen svar då..PUCKO!!..tänkte jag då..

Ja, det var nog han som var puckot i den situationen...

Kom å tänka på en sak!

En Fiskare längs med Kailxälv jag träffat på sista åren...

Han vart RELIGIÖS!!!..på gamla dagar..frågade HUR? ..haft problem med fruntimmer å alkohol under många år..

Varför tror på nån sorts sk. GUD nu?...frågade jag.

Han sa..

"GUD !!! HJÄLP MIG"..åsså sa han..nått!!..sköljde över honom:rolleyes:

Sen vart han Kristen.!

Jag frågade honom om det en å det andra..för svar!

Frågade honom till slut!!

Vad säger du om detta!!...

Om ett par får ett svårt HandicappaT Barn?..är det rättvist?

Han svarade.." Det beror på vår synder"...:blink:

Tänkte mörda personen genom Mobilen...

5 hours ago, Ismo said:

Men fortfarande Henka!!..vem har haft mest rätt?

Du om någon har ju fiskat med mig!

Mest rätt om vad? 
Tänk om den som har haft mest rätt om det ena kanske har mest fel om det andra? ;)

Just now Henka sa:

Mest rätt om vad? 
Tänk om den som har haft mest rätt om det ena kanske har mest fel om det andra? ;)

Vem har mest rätt!:jag lr. dom som rättar sig av sin Religion?