Hoppa till innehåll

Simms nya shortsvadarsko


Jonas

Recommended Posts

https://www.simmsfishing.com/products/ms-flyweight-access-wet-wading-shoe?utm_campaign=Browse-Abandon-Email-1-dtc (XU2YQq)&utm_medium=email&utm_source=Browse Abandonment - Shopify&_kx=zfLXkTf0j5s-yBoIBNDC0DxDXAdGy5ufH8FWpw_2rf_Z2X0V7FrNpgCrIKoKZHd0.LH7dtz

De här tror jag på. Fast de verkar tyvärr inte ha landat i europa än? Tror de skulle passa perfekt till sommarens shortsfiske. Både här ute på Orust men även till mitt fiske i Ogströmmen👌 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Lodjur sa:

Våtvadar du på sommaren? :o

 

Ja. Är det varmt i både vattnet och luften ser jag ingen anledning till att gå och svettas i vadare. Jag fiskar ofta i kläder för tropiskt fiske på både Västkusten och i Ogströmmen.

Våtvada i Ogströmmen har jag gjort sen jag lärde mig gå så det är inget nytt…😅

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago, Jonas said:

Ja. Är det varmt i både vattnet och luften ser jag ingen anledning till att gå och svettas i vadare. Jag fiskar ofta i kläder för tropiskt fiske på både Västkusten och i Ogströmmen.

Våtvada i Ogströmmen har jag gjort sen jag lärde mig gå så det är inget nytt…😅

IMG_5228.MOV

Du får gärna rekommendera ett par skor och sockar i en rimlig prisklass (eller som kanske går att hitta beggat) för någon som är sugen på att testa 😄

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago Lodjur sa:

Du får gärna rekommendera ett par skor och sockar i en rimlig prisklass (eller som kanske går att hitta beggat) för någon som är sugen på att testa 😄

Ett billigt startalternativ är ett par helt vanliga gympaskor. Förslagsvis ett par som inte har en allt för blankslipad/hård sula. Faktum är att skor för flatsfiske är bättre anpassade. De har en sula som ger bättre grepp under vattnet. Det kan va lite halt med vanliga gympaskor. Ett annat alternativ är att du kör med dina vanliga vadarskor. Jag har exempelvis rena neoprensockar som jag kör med när jag går i vadarskor, passformen blir ju lite väl tilltagen annars.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Ismo said:

Mortons Neurom..kallas det jag har

 

Har du testat pelott-inlägg? 

Jag hade periodvis rätt mycket problem när jag spelade fotboll, kändes ibland som jag inte hade någon som helst stötdämpning i främre delen av foten och att nerverna kom i kläm i varenda steg. Det enda som hjälpte då var vila och/eller pelotter. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du ha en platt vadarsko utan ”rull” i sulan så tänker jag på Korkers. De skorna jag har från Korkers med BOA och utbytbara sulor är ovanligt platta i modellen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ismo sa:

Tackar!...vill inte ha självgående skor..som när en lutar lite framåt!..så börjar en gå!!..en fattar inget:blink:

 

1 hour ago Ismo sa:

Tackar!...vill inte ha självgående skor..som när en lutar lite framåt!..så börjar en gå!!..en fattar inget:blink:

Därför kör jag med lite lägre skaft som orvis ultralight😉

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...