Hoppa till innehåll

Jah, Jahve & JaWiST...


Kricke26

Recommended Posts

Tycker jag låter bra Ismo 😃

Bättre än nyheter nuförtiden oxå... E nog dags för en timeout när det gäller nyhetsflödet på nätet för min del, blir mest irriterad på d mesta så då gör en timeout gott... Fortsätter jag kommer jag antagligen behöva kräka av mig, och eftersom Edge är det enda sociala media jag fortfarande använder så tänkte jag faktiskt försöka bespara forumet d framöver, har ju kräkts en del genom åren så vi får väl se hur det går =)... '

Ha d bra framför TV:n så kan vi starta en tråd om metamorfos sen o försöka klura ut vad som händer där i kokongen egentligen... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Puppstadiet är ju så sjukt egentligen när man tänker på det, svårt att greppa faktiskt och visst e d intressant.. Gogglade lite om Nattsländor, dom har varit med ett tag, om man säger så.... Kan egentligen inte mycket om detta men iaf såpass att jag förstår att det finns mycket att nörda ner sig i när det gäller insekter, kanske blir nästa grej att köra fast i 😃. Omöjligt att inte fascineras när man helt plötsligt sitter i nån stor kläckning nånstans, att allting går från 0 till 100 på given signal...  Förr blev jag skakig och kunde knappt få ut en fluga en gång, fanns det bara ett träd så satte jag givetvis flugan där direkt... När det sker numera, så står jag mest o blänger, och njuter 😃

Redigerad med Kricke26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt enig =), Anton va faktiskt nästa gubbe jag tänkte länka =)... Anton, Becky & Brian källgranskar jag sällan längre, även om det väl aldrig e fel att göra, även med de som verkar veta mest. Anton e snabb med videos om nya rön, snabbast av dem alla =), han avhandlar mycket intressant som du säger, och förklarar knepiga grejor på ett bra sätt, tycker jag. Allt från svarta hål (där vårt eget Sagittarius A väl är högintressant), till det senaste inom tex fusion, kosmologi och kvantmekanik..   

Bra där Mauri!!

Och ja, han e inte helt lätt att lyssna på, men man vänjer sig tillslut... Det enda jag aldrig lyckats höra e när han avslutar sina videos???

Fridens...

 

Redigerad med Kricke26
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snöboll i 50 gradigtr vatten. Kolla in mönstret som snöbollens kontra det varmare vattnets temperatur blir, pga konvektionen... Det kallare vattnet hamnar tillslut i strängar mellan de varmare fickorna med aningen varmare vatten... Gillar man o fiska havsöring, borde man lära sig mer om IR..., O lära sig o skjuta skarv... 😃

image.jpeg

IR_2470.jpg

IR_2480.jpg

IR_2486.jpg

IR_2502.jpg

IR_2510.jpg

IR_2522.jpg

OIFmonarch.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Machine learning takes starring role in exploring the universe (sciencex.com)

"There has been a speed up by a factor of about a million in my field," said Leja. "It blows my mind every time I think about it...

/ Luke Skywalker ( JaWiST ) eller såhär kanske ( j A w I st ) eller helt enkelt bara, jag visste d...

/K

Redigerad med Kricke26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

B =

image.jpeg.89b453b4d0c16308de5b9e42197d650d.jpeg

 

C = No, D = Perhaps, but what about E, F or G???

Humans are aiming for the equivalent of Trappist1-G in our current solarsystem, even if Mars is considered a "dead planet" with no dynamic properties... Why??? Why not try and save what we`ve already got?

Earth-sized planet in TRAPPIST-1 system has no atmosphere, James Webb Space Telescope finds - ABC News

image.jpeg

Redigerad med Kricke26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...