Hoppa till innehåll

Nya vadarskor Bestard Canyon guide


PiteåDanne

Recommended Posts

Mina Korkers Devils Canyon gav upp efter 3 säsonger, massor med hål och sprickor i så sand och grus letar sig in i skon.

Nu har jag beställt ett par Bestard Canyon guide skor från Spanien, de ska tydligen göras för hand på Mallorca om jag har förstått det rätt och är egentligen en sko för de som trekkar genom djungelns floder och grottor (canyoneering kallas det verkar det som) Har blivit rekommenderad dessa av en riktigt erfaren och duktig fiskare som avverkar väldigt många mil i vadarskorna varje säsong som säger att dessa ska visst vara riktigt riktigt bra vad han erfar efter sin första säsong med dom, priset blev 2300 kr med frakt vilket jag inte tycker var så farligt om man jämför med vad Patagonia eller Simms kostar te x.

https://bestard.com/gb/584_216-canyon-guide#/26-size-04

Den finns även i en svart version vilken jag valde att beställa från denna sida

https://machay.es/es/ofertas/2515-bota-canyon-guide-color-negro-bestard.html

Och här är en hyfsat ny recension som jag hittade, har även hittat några äldre på olika forum osv men samtliga säger att skorna är utomordentligt bra.

https://www.sexyloops.com/index.php/ps/bestard-canyon-guide-boots

 

Jag återkommer senare under sommaren när jag hunnit använda kängorna ett par gånger med mina egna intryck, men jag hoppas innerligt att dessa kängor ska hålla bättre än de jag haft hittils.

Om det finns någon som testat dessa skriv gärna några rader här så jag och fler kan läsa :)

Redigerad med PiteåDanne
  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant. Skon ser bra ut och bra pris. Tror det kan va helt rätt att tänka lite utanför vårt standardutbud.
 

Är däremot inte helt säker på att sulan är optimal. Jag hade ett par vattesportskor från merell med den gråa vibram sulan som jag hade till att vada i Ogströmmen med sommartid. (Typ +10 år sedan). Sulan var ok men kanske lite hal. Finns alternativ med bättre grepp om man säger så. Men den håller bra. Har kvar skorna än.

Ser fram emot att läsa om dina upplevelser. Min erfarenhet är ju gammal så jag misstänker att man utvecklat vidare sulan sen dess. I praktiken skulle jag gärna sett att sulan på mina skor var något mjukare i gummit. Det hade gett bättre grepp.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Jonas said:

Intressant. Skon ser bra ut och bra pris. Tror det kan va helt rätt att tänka lite utanför vårt standardutbud.
 

Är däremot inte helt säker på att sulan är optimal. Jag hade ett par vattesportskor från merell med den gråa vibram sulan som jag hade till att vada i Ogströmmen med sommartid. (Typ +10 år sedan). Sulan var ok men kanske lite hal. Finns alternativ med bättre grepp om man säger så. Men den håller bra. Har kvar skorna än.

Ser fram emot att läsa om dina upplevelser. Min erfarenhet är ju gammal så jag misstänker att man utvecklat vidare sulan sen dess. I praktiken skulle jag gärna sett att sulan på mina skor var något mjukare i gummit. Det hade gett bättre grepp.

Okey spännande!

Är inte den sulan samma som många använder Vibram Idrogrip? Men det kanske finns många olika typer av samma sula också, jag är för dåligt insatt!

Vet att simms använder en sula med samma namn i sina skor i alla fall!

Sen är det ju inte säkert att den är bra för det. Det blir spännande att prova, kanske man ska köpa sig några studs och skruva i där 🤔

Ska prova utan först!

Redigerad med PiteåDanne
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago Ismo sa:

Behöver DU!!..verkligen Vadarskor?..räcker väl med lite oklippta tånaglar i Ogströmmen..knappt den har vatten!:rolleyes:

Om du nu skulle få för dig att gå barfota i forsen så skulle jag absolut rekommendera att du klipper dina tånaglarna först😅 Annars kan det göra bedrövligt ont... Men gör gärna ett försök utan skor. Det är jobbigare än man tror 😄 Skulle lätt utmana dig på en dags barfotafiske @Ismo. Det skulle förmodligen lära dig att tänka en gång extra innan du trycker på "Skicka svar"🖖😁

  • Like 2
  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...