Hoppa till innehåll

Öl


fjellhammer

Recommended Posts

På 2023-03-02 at 04:52 Hi-Lo sa:

Nämen, du är tillbaks! Du är tillbaks, det var ett tag sen. 

Nä det var ett tag sedan, saknade dig och tågföraren ifrån Kiruna så var tvungen att kika in🍷👍😂

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2023-03-03 at 18:08 Ismo sa:

Tjaaa! P-A Per Anders Nilsson Saltsjöbaden...

Runt 160cm runt midjan...

😂😂😂😂 har vänt på det Ismo, har 160 runt rygg och bröstet nu och 100 i midja nu förtiden, fick testosteron utskrivet ifrån läkarn för två år sedan och nu är det fart på gubbjäveln igen🤘🤘🤘skål på dig ditt lilla gruvtroll😂🤘🍷

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte hem lite av husets öl.

Den blev väldigt uppskattad av våra gäster i midsomras.

En av grabbarna höll upp flaskan mot sin fru och frågade henne om det var okej att han tog en. Han fick ja. 😇En kvinna, något äldre, frågade mig diskret om de kom med någon garanti.

Succé helt enkelt. 🥳

0A731A2A-AF6D-4A4D-9667-1D5C8C78D687.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Ismo said:

Är det inte bara enklare att köpa FÄRDIG!! Öl?

Ser ut som en Njurinplantation.!

Absolut! Detta är samma tokheter som exempelvis flugbindning..
Vad enkelt att bara köpa färdiga flugor, och inte behöva köpa på sig en massa verktyg och material, krok osv..

Ser ölbryggandet på samma sätt som flugbindningen, hur kul är det inte att skapa något själv? Och samla på sig prylar är ju bara härligt!

Vad vore livet utan hobbys? 😋

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/4/2023 at 11:33 AM, kent.flyfish said:

Jag har bara testat den en gång, då den nästan är omöjlig att få tag på. Den jag drack var lagrad 3 år och har inget att jämföra med. Tidigare så kunde man bara beställa från bryggeriet, max 10-20 st tror jag som måste hämtas på plats i Belgien. Den jag fick tag på var från en som jobbade på (klostret) bryggeriet, hans syster som jag känner fixade den till mig men jag fick inte betala något. Mycket mystik kring Westvleteren 12 men inte värd priset. Kul att ha haft möjligheten att testa i alla fall. 
Tycker den här är minst lika bra.image.jpeg.d16e448ada4fe4352647f906d445e5f5.jpeg

Instämmer helt och fullt! Har druckit Westvleteren två gånger: första gången var ju lite speciell, men tyckte Rochefort nog var bättre. Givetvis har jag tvungen att kontrollera detta med en flaska vid senare tillfälle vilket bekräftade mitt första intryck.

 

Rekommenderar Brewdog Tokyo som experiment om man gillar Rochefort.

Redigerad med Redbeeerd
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2023-03-10 at 08:38 niseye sa:

Igår blev det en Hazy IPA Session, den bör när färdig landa in på 4,0 - 4,2%.

Perfekt till våran årliga grabbdag den första april, då det vankas ute aktiviteter och allmänt gött häng!
 

20230309_145929.thumb.jpg.3abe042279bf18b6c53116bca4cf7606.jpg

Screenshot_20230310-083055_Gallery.thumb.jpg.7d669867b57cefab45061161b17fb5b6.jpg

Är det där en sådan motströmskylare? Ser ju betydligt mer bekvämt ut än en kylspiral direkt i vörten. Och är det en temperaturgivare på slangen mellan spiralen och jäskaret?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago, Laxpelle said:

Är det där en sådan motströmskylare? Ser ju betydligt mer bekvämt ut än en kylspiral direkt i vörten. Och är det en temperaturgivare på slangen mellan spiralen och jäskaret?

Det stämmer, grymt smidigt och snabbt, även skönt att slippa desinficera hela kylspiralen i koket :)
Sedan är det precis som du säger en temperaturgivare från kylaren till vört ut. 
Bara flyta över temperatursensorn från bryggverket 👍

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2023-03-13 at 15:41 niseye sa:

Det stämmer, grymt smidigt och snabbt, även skönt att slippa desinficera hela kylspiralen i koket :)
Sedan är det precis som du säger en temperaturgivare från kylaren till vört ut. 
Bara flyta över temperatursensorn från bryggverket 👍

Klockrent👍👍, ja då får man inhandla en sådan helt enkelt. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
On 3/10/2023 at 8:38 AM, niseye said:

Igår blev det en Hazy IPA Session, den bör när färdig landa in på 4,0 - 4,2%.

Perfekt till våran årliga grabbdag den första april, då det vankas ute aktiviteter och allmänt gött häng!
 

 

Utvärdering då:
Denna snällare IPA blev riktigt bra! Otroligt lätt och fräsch, med tydliga toner av ananas. 
Landade in på 4,4%, alltså lättdrucken... nu är den slut...
20230331_183420.thumb.jpg.e693ffc0659fb9999f31b7894e75711d.jpg

Nu är nya råvaror beställda och nästa öl blir mer komplex, en dubbel IPA med mycket torrhumling. Så den kommer gå mot New England style.. ser fram emot den :)

Redigerad med niseye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...