Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mmm precis som det låter. Jag ger mig själv fram till 31 mars. Innan dess ska jag ha fått upp en på fluga. Måste ju få igång kastarmen till havsöringspremiären.  

Jag börjar på söndag, då ser vädret ut att ha lugnat ner sig lite 😅

Eventuellt återkommer jag med bild på ett nytt flugmönster.

Är det någon mer som vill va med och utmana?

Posted

31 mars är ju nästa vecka. Tänk på att isen fortfarande ligger över stora delar av landet. Säg 30 april så är jag med.

• Like 1
Posted
1 minute ago Bigsalmon sa:

31 mars är ju nästa vecka. Tänk på att isen fortfarande ligger över stora delar av landet. Säg 30 april så är jag med.

Ok så säger vi, det blir bra :)

• Like 1
  • 1 month later...
Posted

Ja… han bara med en tur innan sjön stängde 1 April 😅

• 2 weeks later...
Posted

Håll koll på den här tråden nu… idag gör jag ett nytt försök😎🕺😅

Posted

Snyggt. Synd att den inte räknas😂 min sjö har premiär idag efter två månader i träda. Sticker ut med Didrik om en timme👌🏻😎

• Like 2
Posted
48 minutes ago, Bigsalmon said:

Jag har sprängt metersgränsen, men inte på fluga... 🙄

johans_pike.jpg

Jag med!... och samma här 😔

Posted
57 minutes ago, Bigsalmon said:

Jag har sprängt metersgränsen, men inte på fluga... 🙄

johans_pike.jpg

Grattis! (Medveten om att säkert inte den första.)

Posted

Det va inte så enkelt som man kan tro…😅 Didrik drog tre mindre gäddor på jerk och jag en gädda och en abborre på fluga. Allt inom 30-40 minuter i starten. Sen var det tvärdött i fyra timmar så till slut gav vi upp och åkte hem.

Posted

Minns! ..när jag med i Harrensdag!..en tävling om att få den största Harren längs med Kalixälven..fiskade i Kaalasluspa..strax västerut fr. Kiruna..det var vissa Byar var tävlingen utgick från...fr. Kaalasluspa..å neröver..

Torskade 1:a platsen med ynka 5gr...i hela tävlingen.

Han som vann!(Kirunabo) ..sa åt mig.."Hade du bara behållt Harren i vatten i en påse med vatten" Så hade du vunnit..

Den torkade ut innan tävlingens slut!

Nåväl..hur kan en få en Harr att bli tyngre?

En Fiskekontrollant för byn(tävlingen) ..sa... när jag fick min!..största Harr.

Fyll den med bly!...innan vägningen. Så desperat var man att vinna för bästa by å största Harr!

Köpte det INTE!..hade ju fått skämmas resten av mitt liv.:mellow:

• Like 1
  • 2 years later...
Posted

Dags att damma av den här tråden. Den här dagen kommer ägnas åt ett seriöst försök att dra en metersgädda på fluga. Kan eventuellt bli en fet gös som bonusfisk. 
Fiskar med grabben och vi kommer köra med lillbåten, Linder 410, kittad med en Xplore 10 och Megalive 2. En trevlig setup som ökar chanserna att lyckas om man vet var man ska fiska och hur man använder elektroniken.

• Like 1
Posted

Det var inte helt enkelt att dra en gädda idag. De var helt ointresserade. Däremot fick Didrik ett par fina gösar på jigg. Jag kämpa på med fluga men mina fiskar ville inte. Vi kör varannan fisk när vi fiskar på det här sättet och idag drog jag nitlotten. Ska däremot sätta mig vid bindstädet imorgon. Behöver en orange fluga som jag ska sätta en röd XL wiggeltail på och förtynga lite lätt. Vill ha en lätt svävande gång och en längd runt 12-15 centimeter tänker jag. Sjukt kul fiske annars och blev ett par fina fiskar. Den minsta på 2,7kg 67centimeter fick följa med hem och blir farsdagsmiddag imorgon👌 Gösfilé med pressad potatis och sandefjordsås står på menyn🤤

IMG_0167.jpeg

• Like 5
Posted

Jag dängde gäddfluga från flytringen förra helgen. Ruskigt kul!

På lördagen högg de som om det inte fanns någon morgondag och jag krokade och landade alla tolv som högg.

På söndagen var de sååå försiktiga och jag hade försiktiga dragningar i tailen, virvlar och följare. Landade ändå åtta.

Tyvärr ingen meterfisk...

Den här helgen har vi gäddtävlat medelst spinnfiske. Det gick sådär. Min bästa fisk; en lika vacker som välkonditionerad nittifemcentimeters.

IMG-20251109-WA0000.jpg

IMG-20251109-WA0001.jpg

• Like 5