Hoppa till innehåll

Nya vadare ifrån Ursuit


Gäst

Recommended Posts

22 minutes ago, Ismo said:

Ja & ???..du verkar ha vadat rätt lite..likt! Jonas N

Ja, säkert färre gånger än de flesta här. Men tillräckligt för att behöva tvätta dem (jag brukar göra på mig när det är kallt).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago, Ismo said:

Nämen Karl!

Nästan alla Vadare har samma bred som sina Vadare i sömmarna....löjligt smalt!!....enl mig.

SAMMAN arbete?

Inte säker på att jag hänger med men man vill ju att det ska krama åt runt skon? Simms ser dessutom helt annorlunda ut där nere.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte sett någon använda Ursuitbyxorna ännu (de är säkert kanon) men jag noterade att vision släppte en byxa med liknande pisslucka i år.

Har Ursuiten Goretexfot? Har inte det redan testats och avfärdats? Tänker på ex Loop/Tierra/GoreTex som var först på bollen med en riktig värsting runt 2000 kanske? Har för mig att slitaget på foten blev för tufft vid flugfiske så man la ner det? Ursuit har ju goretexfot på alla torrdräkter men man rör ju sig knappt i en båt så där funkar det fint.

Just nu är jag nog mest sugen på att testa ett par Grundens med Zip samt deras boots och sen vore det väldigt kul med ett par LOC Waders med. De ser superfina ut men 1650€... det är svettigt på riktigt. Man får lura sig själv att det är nått tillbehör till båten om man ska kunna motivera det😅

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago, Henka said:

Lite oväntat att han skulle börja med konfektion typ tio år efter sin död!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ioan_Ursuț

 

Det var exakt min första tanke också😂

Kanske dom är impregnerade med smör också..😁

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vet inte hur jag titta på bilden sist? Det där det ut som en neoprenfot.

Är det ingen som testat än? Ursuit är ju ett kvalitetsmärke deluxe och de jobbar med GoreTex (vilket är en bekräftelse på just det) så det skulle förvåna mig om vadarna är annat än topp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/27/2023 at 5:05 PM, Jonas said:

 

Har Ursuiten Goretexfot? Har inte det redan testats och avfärdats? Tänker på ex Loop/Tierra/GoreTex som var först på bollen med en riktig värsting runt 2000 kanske? Har för mig att slitaget på foten blev för tufft vid flugfiske så man la ner det? Ursuit har ju goretexfot på alla torrdräkter men man rör ju sig knappt i en båt så där funkar det fint.

 

Hade vadare från Tierra i som jag köpte -96 , dvs innan Loop blev inblandade. Det som störde mig mest med fötterna i Goretex  var att man ofta fick ett veck under fotsulan och det var rätt så obekvämt, detta bidrog säkert till nötningen. Hade mina på reparation ett par gånger, men det var inte fötterna som läckte de gångerna. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago, Isoperla said:

Hade vadare från Tierra i som jag köpte -96 , dvs innan Loop blev inblandade. Det som störde mig mest med fötterna i Goretex  var att man ofta fick ett veck under fotsulan och det var rätt så obekvämt, detta bidrog säkert till nötningen. Hade mina på reparation ett par gånger, men det var inte fötterna som läckte de gångerna. 


Samma upplevelse som dej med  fötterna på dom, hade dock extra neoprensockor som ”andades” som jag drog över (med små hål i) mina ligger i garderoben fortfarande och är i nyskick 😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Lite sen kommentar kanske, men dom Loop x Tierra Goretex vad top kläder under de årtalet. Både vadare, jacka, väst och skor. Vet fassan hade allt men tyvärr gick vadarna sönder efter 20 år pga dom legat stilla. Han har fortfarande kvar jackan och den är i topp skick, han gillar den mer än hans Simms G3 guide. Vadarna var grymma, lite lika Simms G4 pro tyckte han. Jag själv har gått från G4 pro till Loc och är riktigt jävla nöjd. Kan varmt rekommendera Loc asså, mycket pengar ja men dom har "delbetalning" via klarna om man inte vill betala allt direkt. Värt var ända krona, helt outstanding asså

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago, Elias Hansson said:

Lite sen kommentar kanske, men dom Loop x Tierra Goretex vad top kläder under de årtalet. Både vadare, jacka, väst och skor. Vet fassan hade allt men tyvärr gick vadarna sönder efter 20 år pga dom legat stilla. Han har fortfarande kvar jackan och den är i topp skick, han gillar den mer än hans Simms G3 guide. Vadarna var grymma, lite lika Simms G4 pro tyckte han. Jag själv har gått från G4 pro till Loc och är riktigt jävla nöjd. Kan varmt rekommendera Loc asså, mycket pengar ja men dom har "delbetalning" via klarna om man inte vill betala allt direkt. Värt var ända krona, helt outstanding asså

Kan du utveckla dina positiva tankar lite tack? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Foam sa:

Kan du utveckla dina positiva tankar lite tack? :)

Absolut, om du tänker Loc vadarna så andas dom ju inte. Många som inte testat säger att de e som PVC vadare. Men 3D meshen tar upp all kondens/fukt som din kropp andas ut. Man ska bara ha merinoull underställ på sig då merinoull andas, då andas kondensen från din kropp genom understället ut till vadarna och 3d meshen och "fastnar" där emellan så du själv känner inte dig blöt eller liknande. Jag hade problem med G4orna pga jag fick ofta kondens på mina ben men med Loc vadarna så känns det inte alls. När man fiskat klart så vänder man bara dom ut och in i några timmar så "torkar" kondensen och försvinner och då är vadarna som nya. Sen ett plus enligt mig är att dom e svarta, så dom e snygga. Något annat du undrar över?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Elias Hansson said:

Absolut, om du tänker Loc vadarna så andas dom ju inte. Många som inte testat säger att de e som PVC vadare. Men 3D meshen tar upp all kondens/fukt som din kropp andas ut. Man ska bara ha merinoull underställ på sig då merinoull andas, då andas kondensen från din kropp genom understället ut till vadarna och 3d meshen och "fastnar" där emellan så du själv känner inte dig blöt eller liknande. Jag hade problem med G4orna pga jag fick ofta kondens på mina ben men med Loc vadarna så känns det inte alls. När man fiskat klart så vänder man bara dom ut och in i några timmar så "torkar" kondensen och försvinner och då är vadarna som nya. Sen ett plus enligt mig är att dom e svarta, så dom e snygga. Något annat du undrar över?

Tror du att Loc har prisat cost-plus eller efter GTX-segment? 

För allt jag vet kanske de inte är dyrare att göra än ett par neopren (men det kanske de är). Säkert mycket i R&D och marketing (mycket i flugfiske-världen).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago Karl T sa:

Tror du att Loc har prisat cost-plus eller efter GTX-segment? 

För allt jag vet kanske de inte är dyrare att göra än ett par neopren (men det kanske de är). Säkert mycket i R&D och marketing (mycket i flugfiske-världen).

Ingen aning asså helt ärligt. Bara köpt vadarna + lite kläder från dom och är otroligt nöjd. Deras kläder i merinoull är också otroligt bra, faktiskt ett bra pris på dom också. Deras hoodie kostar 2500 kr kontra en annan merinohoodie kostar 2700-3000 kr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 7/25/2023 at 11:36 AM, Elias Hansson said:

Absolut, om du tänker Loc vadarna så andas dom ju inte. Många som inte testat säger att de e som PVC vadare. Men 3D meshen tar upp all kondens/fukt som din kropp andas ut. Man ska bara ha merinoull underställ på sig då merinoull andas, då andas kondensen från din kropp genom understället ut till vadarna och 3d meshen och "fastnar" där emellan så du själv känner inte dig blöt eller liknande. Jag hade problem med G4orna pga jag fick ofta kondens på mina ben men med Loc vadarna så känns det inte alls. När man fiskat klart så vänder man bara dom ut och in i några timmar så "torkar" kondensen och försvinner och då är vadarna som nya. Sen ett plus enligt mig är att dom e svarta, så dom e snygga. Något annat du undrar över?

Ok tack. Hur är känslan- är de bylsiga?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...