Hoppa till innehåll

750 vs 850 grains lina


Recommended Posts

Tjena

Ser ut att bli en vår med mycket vatten så jag har beställt en sån 850 grains sjunk 8 lina från scientific anglers till 16 fotaren, är helt färsk på fisket med dessa linor så det blir en upplevelse att ge sig in på i det tidiga fisket (om det nu kommer gå så mycket vatten) Men är det enorm skillnad på den i 750 och den i 850 grains ni som kastat med dessa linor kanske kan ge lite svar?

Har en hel uppsjö med vanliga sjunklinor 6/8/10 T-spetsar och andra spetsar av alla möjliga slag och tänkte att om man nu ändå ska ha en grains lina så är det lika bra att dra på med något rejält

Redigerad med PiteåDanne
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fiskat med båda. Gillar båda, 750 linan kastar lite bättre, 850 går ner snabbare.

visst är det skillnad. Men 750 sjunker riktigt bra också! 

Men jag måste ändå säga att Guideline PT RTG I/s6/s7 kastar så pass mycket bättre, och jag får ner den linan bra med en tung fluga. 

Så kika gärna på den också. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, PatrikJ said:

Har fiskat med båda. Gillar båda, 750 linan kastar lite bättre, 850 går ner snabbare.

visst är det skillnad. Men 750 sjunker riktigt bra också! 

Men jag måste ändå säga att Guideline PT RTG I/s6/s7 kastar så pass mycket bättre, och jag får ner den linan bra med en tung fluga. 

Så kika gärna på den också. 

Okey, jag ogillar guidelines linor har aldrig kommit överens med den tapering och viktfördelning dom använder tyvärr.

Redigerad med PiteåDanne
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...