Jump to content

Lamson WW ULA/F <-> Radian samt Loop 2w/Danielsson Nymph (+ spolar) <-> Dryfly; samt då Scott Flex 9' 7wt <-> ???

T-bum

Recommended Posts

Tjing.

I protest mot att fiskeprylar blivit för dyrt och att jag har haft alldeles för bra fiske den här våren (seriöst, 2 västkustblänkare över 65 på märla/Radian 6wt och Dryfly i knädjupt vatten _samma morgon_, i strålande solsken, _iförd fucking TWEED_ - och det var bara en av dagarna...) så ska jag städa om i utrustningen.

Har två Lamson ULA/F (WF7 + 120yds, väger 91 gram) - modellen från 2015.

Byter den ena mot ett Radian 6wt 9', den andra mot ett Radian 7wt 9' (spöna skall inte vara _helt_ sönderfiskade, men jag förväntar mig inte nyskick - har redan bägge så det här är tänkt som backup-spön).

Tänker mig byte rakt av.

--

Knappt fiskat Scott Flex (uttaget förra våren fiskat två dagar, oreggat) 7wt 9'.

Är intresserad av Scott G, G2 samt S4; både 6 & 7 wt.

--

Välfiskad Loop 2w + spole bytes mot dryfly

Nymph W + spole bytes mot dryfly

Har dessutom ytterligare spole till nymphen som jag gladeligen byter mot en x-spole dryfly.

Här kan man ju såklart även tänka sig någon form av transaktion kring vintage Scott spö. Primärt 6wt.

--

PM:a telefonnummer (och beskrivning av vad du vill byta dig till, samt då vad du har att byta med) - så skickar jag bilder via mobil.

Byter gärna på plats i Skåne, men det går såklart att lösa även mha posten/dhl.

Referenser finns här på forumet från tidigare bytestransaktioner.

Edited by T-bum
Senilitet - korrigerat modellen

• T-bum changed the title to Lamson WW ULA/F <-> Radian samt Loop 2w/Danielsson Nymph (+ spolar) <-> Dryfly; samt då Scott Flex 9' 7wt <-> ???