Jump to content

Så bygger jag min fiskebil

Recommended Posts

Amatör in my ass! Jag ska köpa en skåpbil och bygga om den så får du se hur en amatör jobbar. Kommer gå åt minst 87 rullar silvertejp om jag ska försöka mig på något liknande 🤣 

Otroligt inspirerande bygge och jäklar vilken fin pärla du kommer att äga snart 🎣

• Haha 2

I helgen har innertaket gjorts klart. Först kläddes en plåtvinkel på baksidan med biltyg och sedan monterades den med självborrande skruv i väggen för att sen limma över tyget på vinkeln för att dölja kant och skruvar. 
Mycket mätande o många mallar blev det men till slut så fick takskivorna sina former och kunde träs in i spåret i ljusrampen och fästas i plåtvinkeln.

IMG_2598.jpeg

IMG_2607.jpeg

IMG_2609.jpeg

IMG_2601.jpeg

IMG_2626.jpeg

IMG_2618.jpeg

• Like 7

• 2 weeks later...

Snickeriarbetet har återupptagits i helgen o äntligen får jag ägna mig åt det jag tycker är roligast o sånt som kommer synas.

Monterat tillbaka täckskivan vid sidodörren och fixat en täckskiva till andra sidan kylskåpet som utgör framsidan av köksdelen, sågat ut för en lucka för att komma åt gasolskåpet, på insidan av luckan ska senare en papperskorg dit. I luckans nederkant har jag fräst ut lite för ventilation. Köket avslutas med täcksida som blir början på garderoben för förvaring av kläder osv. Ovanför kylskåpet blir det en låda för bestick.

IMG_2649.jpeg

IMG_2652.jpeg

IMG_2650.jpeg

IMG_2671.jpeg

IMG_2660.jpeg

• Like 4

Otroligt coolt projekt, detta!

Kann bara vara avundsjuk på någon som har talang til ett sådant projekt - imponerande! Och avundsjuk på alle möjlilgeheter som kommer efter bygget är färdigt, så klart.

Har du någon beräkning på hur mycket extra vikt hele bygget lägger till bilen?

Mvh

Jesper DK

• Like 1

6 hours ago, Jesper DK said:

Otroligt coolt projekt, detta!

Kann bara vara avundsjuk på någon som har talang til ett sådant projekt - imponerande! Och avundsjuk på alle möjlilgeheter som kommer efter bygget är färdigt, så klart.

Har du någon beräkning på hur mycket extra vikt hele bygget lägger till bilen?

Mvh

Jesper DK

Tack ska du ha, nu börjar tanken infinna sig att man sitter vid en trevlig älvkant utanför bilen o sippar på en rökig whisky efter go fiskedag😍

Har inte räknat exakt hur mycket vikt bygget tillför men runt 600kg med packning får jag nog räkna med. Det var en tanke jag hade och viktig del när jag valde bil, denna har det kraftigaste av Viton:s tre chassin, 3200kg och en lastvikt på nära 1100kg, har en tanke på att montera en förhöjnings-sats oxå o då finns det sådana som ger 150kg extra i lastvikt om det skulle behövas..