Jump to content

Grövlan i september.

Recommended Posts

4 hours ago, Martinrutger said:

Åker uppåt Grövelsjön om en vecka för lite fjällvandring. Tänkte vika någon dag åt flugfiske efter harr.

Hur skulle det funka i den övre delen av Grövlan?

Mvh / Martin 

I övre delen av Grövlan finns det väl inte ens harr? 

Har fått för mig att iaf från Storsätern och uppströms är det bara öring pga vandringshinder men jag kan ha fel. 

Tror att det är fiskeförbud efter öring i strömmande vatten i hela fvo fr.o.m september. 

12 hours ago, Martinrutger said:

Det var en av sakerna jag funderade på. Tydligen får man fiska på "harrsträckorna" men jag hittar ingen info om var de skulle finnas.

Någon som har mer information?

Söder om Storsätern?

Kolla här https://www.ifiske.se/fiske-sarna-idre.htm

I filen Fiskevattenförteckning står det:image.png.1798e01820401cdfdd999a32fd24ff17.png

Med "Fallen" menar man de två små vattenfall som finns där, det lilla precis vid vägen i södra ändan av Storsätern och det andra är vid hängbron några hundra meter uppströms. 

Säkrast är nog att ringa och kolla med dem.

Jag har mest fiskat öring i Grövlan och de få gånger jag fiskat harr där har det varit i delen mellan typ Vassbo och där den rinner ut i Storån. Har för mig att delar av den sträckan var avstängd förr och att jag hamnade mitt i älgjakt när jag var där i sena september för ett gäng år sen.

Edited by Sahlberg

Befinner du dig där är det ju inte superlångt att ta en sväng över dagen till exempelvis Mysklan i Härjedalen. Det är väldigt vackert att fiska där i september👌🏻

• Thanks 2