Tjotnedalen: Jilliehavvrie - Maddavriejuhka eller Gavas utlopp - Badasjokk
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Har handlat från CTS sida och även från Epic. Det har funkat bra båda två. Men det blir tull och moms. Har inte testat deras rullfäste och handtag, men det är säker bra grejer - beror ju lite på hur man vill att det ska se ut. Spöringar är också lite smaksak - men man bör placera dem ungefär enligt rekommendation - speciellt i toppen (som vanligen är känsligare för brott) så att de tål belastningen så bra som möjligt och inte går av i onödan .
-
Det gäller tänka utanför boxen....det gör jag alldeles för aldrig... Jag tänker för de mesta att hugger inte fisken inom 1 timme så flyttar jag på mig el gör något annat... matpaus... Orkar inte ha sånt tålamod att nöta... Mitt isfiske är att se på spötoppen medans jag grillar korv 😁....fylla på vedklabbar.
-
Knäckte mitt i höstas och behöver ett nytt innan april nästa år. Får gärna vara kortare än 9’. Aktion med styv butt och mjuk topp. Allt av intresse
-
By TobiasHaugen · Posted
Som rubriken lyder - har ett Hardy Zephrus 12,6’ #6/7. Superfint som till lågvatten och öringen. Men det har blivit använt 5ggr de sista fem åren. Fixar bilder vid intresse. Bytesförslag - ett hardy 15,5-16’ -
Spöt i närmaste nyskick byter gärna mot något annat spö rulle I samma prisklass. Spö enhands upp till klass 6 Rulle upp till klass 6/7 Nypris på spöt 10.000kr Pris 4500kr
-
By henkeflash · Posted
Ny lina tillagd: Vision Nymphmaniac #4. -
By TobiasHaugen · Posted
Som rubriken lyder - har ett Haryd Zephrus 12,6’ #6/7 till salu. Superfint som till lågvatten och öringen. Men det har blivit använt 5ggr de sista fem åren. Fixar bilder vid intresse. Pris: 4000kr -
By Johnbull72 · Posted
Abborrens beteende varierar säkerligen en del mellan olika sjötyper också. Jag har mest erfarenhet från större klarvattensjöar. Man lär sig väldigt mycket om fiskens beteende genom använda ett ekolod. Placerar man sig på en plats där man vet att abborren rör sig (djupkant, grynna, nära någon annan struktur) så har jag vid många tillfällen observerat stor fisk i grupper som rör sig i det pelagiska vattnet i tydliga födosök. Du hinner få en, kanske 2 innan de drar vidare. Sen en kvart, 20 min senare kommer en ny grupp eller samma förbi igen. Är det 10-12 m djupt så fiskar jag oftast på 6-7m och med lite större beten, stor balansare alt en jigg. På det sättet sorterar man bort den mindre fisken. En av mina större tagen i frivattnet i klippet. IMG_4427.mov -
By storpotatisen · Posted
Hej, Söker en IMX-PRO Shortspey i storlek 41111 och bra skick! Eventuell kanske även 51111 skulle funka.
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts