Jump to content

Detnappar.se

Recommended Posts

Jag och mina närmsta fiskepolare har länge upplevt att det är svårt att hitta runt på begagnatmarknaden.
Marknaden är splittrad med en hel drös av olika facebooksidor, forum, blocket, tradera m.m. 
De flesta marknadsplatserna saknar vettiga filtreringsfunktioner för just sportfisket och många annonser ligger ute och skräpar under en längre tid..
Vi har därför nyligen lanserat https://detnappar.se/ i hopp om att kunna ena begagnatmarknaden för sportfiske på sikt.
Vi är 3 aktiva utvecklare som driver detta som ett hobbyprojekt och för att vi själva vill ha ett bättre alternativ.
Har ni några önskemål på funktioner eller kategorier så lyssnar vi mer än gärna :)

• Like 1

Kul initiativ. Spanade in det som hastigast, och slogs av en sak:

filterfunktionen är imho bakvänd - det är nog bättre att ha 'fisketyp' (flugfiske, spinnfiske, mete, havsfiske,... jada, jada) som toppkategori, därefter (exempel): 'flugfiske'->('rullar', 'spön', 'linor', 'flugor', 'tillbehör'). Det underlättare navigationen  och minskar mängden knapptryckningar;)

Jag har rätt många års bakgrund inom användarinteraktion - så är det något ni undrar över är det bara att hojta till - här eller vi pm.

• Like 1

3 hours ago T-bum sa:

Kul initiativ. Spanade in det som hastigast, och slogs av en sak:

filterfunktionen är imho bakvänd - det är nog bättre att ha 'fisketyp' (flugfiske, spinnfiske, mete, havsfiske,... jada, jada) som toppkategori, därefter (exempel): 'flugfiske'->('rullar', 'spön', 'linor', 'flugor', 'tillbehör'). Det underlättare navigationen  och minskar mängden knapptryckningar;)

Jag har rätt många års bakgrund inom användarinteraktion - så är det något ni undrar över är det bara att hojta till - här eller vi pm.

Instämmer på detta 👍

"Fiske, flug, spinn, havs, mete, trolling. Och sen underkategorier på allt, rullar, spön, linor, etc